خبرگزاری کار ایران

کشف و ضبط ۱۳ شیء تاریخی در شهرستان باوی خوزستان

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۶۹۲

فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان از دستگیری فردی در باوی و کشف و ضبط ۱۳ شیء تاریخی از او خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سرهنگ حسین بهداروند اظهار داشت: براساس گزارش مسئول پایگاه حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان باوی و باتوجه به گزارش واصله از پلیس اطلاعات شهرستان، طی عملیات بازرسی از شخصی با هویت معلوم یک عدد سکه، شش عدد قاشق مفرغی، یک عدد سنجاق‎سر مفرغی، یک عدد ملاقه مفرغی، چهار عدد مهره سنگی که همگی دارای ارزش تاریخی هستند کشف و ضبط شد.

وی افزود: در پایان متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان در ادامه از دستگیری شش حفار غیرمجاز در شهرستان لالی نیز خبر داد و گفت: طی گزارش دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر حفاری غیرمجاز در غار تاریخی پبده از توابع شهرستان لالی، نیروهای یگان حفاظت جهت اطلاع صحت و سقم موضوع بی‎درنگ به محل موردنظر عزیمت کردند و چند نفر را در حال حفاری مشاهده کردند.

وی اضافه کرد: این نیروها به منظور جلوگیری از متواری شدن متهمان، طی عملیات غافلگیرانه و پلیسی موفق به دستگیری شش نفر و کشف و ضبط آلات و ادوات حفاری شدند.

بهداروند خاطرنشان کرد: متهمان، پس از دستگیری، تحویل نیروهای انتظامی شدند و ضمن تشکیل پرونده هم‎اکنون موضوع از طریق مراجع محترم در دست پیگیری است و تلاش جهت دستگیری متهمان احتمالی دیگر نیز ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز