خبرگزاری کار ایران

حادثه؛

دومین حادثه منجر به فوت کارگر ساختمانی در دزفول طیِ یک هفته

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۴۲۴

عدم آشنایی کارگران ساختمانی با ایمنی کار و بهداشت در شهرستان دزفول، باعث وقوع ۱۱ حادثه در یک هفته گردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از دزفول، یکی دیگر از کارگران جوشکار بر اثر عدم آشنایی با ایمنی کار بهداشت و نیز سهل انگاری کارفرما جهت تامین امکانات و لوازم حفاظت و سلامت کارگر، دچار سانحه گردید و پس از چند روز بستری در بیمارستان گنجویان دزفول، بخاطر شدت جراحات و خونریزی داخلی فوت کرد.

علی علی نژاد رئیس انجمن صنفی کارگران و استادکاران صنعت ساختمان شهرستان دزفول ضمن ابراز تاسف و تسلیت به خانواده این کارگر، گفت: در طی یک هفته ایی که گذشت شاهد یازده حادثه بدلیل عدم آشنایی کارگران ساختمانی با ایمنی کار و بهداشت در شهرستان دزفول بودیم که متاسفانه دو مورد از این حوادث سبب فوت دو کارگر ساختمانی گردید.

وی از کلیه مسئولین شهری، رادیو و ادارت شهرستان دزفول درخواست نمود هرچه سریعتر جهت جلوگیری از بروز چنین حوادث ناگواری با همکاری اداره کار دزفول اطلاع رسانی کامل و جامع نمایند تا کلیه کارگران در  کلاس های ایمنی کار و بهداشت که با همکاری اداره کار در محل انجمن صنفی دزفول برگزار می گردد شرکت کنند تا حداقل بتوان ۸۰ درصد از بروز چنین حواث ناگواری جلوگیری کرد.

علی نژاد ادامه داد: بدلیل اینکه بیمه کارگران ساختمانی اجباری است، ولی سازگار اجرایی آن تا حدودی به نظام بیمه ای خویش فرمایی نزدیک می باشد کارگران شاغل در این مجموعه بخاطر نوسانات کاری، موقتی بودن و پرداخت مستقیم حق بیمه ی سهم بیمه شده توسط خود کارگر و فقدان ابزار لازم برای کنترل اشتغال و بیکاری بیمه شده مشمول بیمه بیکاری نمی شود؛ از کلیه کارگران و استادکاران ساختمانی درخواست نموند حتما اقدام به دریافت بیمه نامه حوادث کارگری نمایند تا در صورت بروز حادثه بتوان بخشی از این خسارات مالی و جانی  را جبران نمود.

وی از کلیه کارفرمایان و مالکین درخواست کرد قبل از آغاز بکار، از تاریخ سر رسید بیمه نامه ملک خویش مطمئن و بعد شروع بکار نمایند.

این فعال کارگری در ادامه افزود: درصورت بروز حادثه در اولین گام باید هرچه سریعتر به ۱۱۵ اطلاع داده و نزدیکترین فرد به کارگر صدمه دیده به یکی از شعبات دادگاه مراجعه نموده و طرح شکایت بر علیه کارفرمایان و پیمانکار از طریق مراجع قضایی نمایند. با توجه به اینکه حادثه در محیط کار اتفاق افتاده است با تهیه گزارش کارشناسی توسط بازرسان کار و تعیین عوامل موثر در حادثه، دادگاه میزان قصور هر یک را مشخص می نماید.      

وی از کلیه کارگران و استادکاران درخواست کرد هر چه سریعتر در دوره های آموزش ایمنی کار و بهداشت که در حال حاضر در انجمن صنفی برگزار میگردد شرکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز