خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر آبادان تاکید کرد:

لزوم برخورد فوری با دلالان ارزی در آبادان

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۹۰۹

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر آبادان بر لزوم برخورد فوری با دلالان ارزی در این شهر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آبادان، خلیل جنامی اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور در حال حاضر حساس است و به تبع آن در منطقه آزاد اروند نیز با قوانین خاصی که وجود دارد متفاوت‌تر است.

وی ادامه داد: پس از ورود گردشگران خارجی به ویژه اتباع کشور عراق شاهد اتفاقاتی در حوزه اقتصاد هستیم که دارای نقاط ضعف و نقاط قوت است؛ باید برای رفع و یا کاهش نقاط ضعف اقدامات لازم انجام شود تا وضعیت معیشتی مردم دچار مشکل نشود و همچنین نقاط قوت را نیز تقویت کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر آبادان ورود گردشگران خارجی به شهرهای آبادان و خرمشهر را یک فرصت اقتصادی برشمرد و عنوان کرد: اگر از این فرصت به شکل صحیح استفاده نشود تبدیل به تهدید می‌شود. باید در بازار منطقه میزان عرضه و تقاضا مدیریت شود؛ زیرا تورم و عدم ثبات قیمت در پی افزایش تقاضا بیش از نسبت عرضه است.

جنامی تشکیل شورای اقتصادی آبادان را مهم قلمداد کرد و افزود: با توجه به حذف روادید در منطقه آزاد اروند، طی ماه‌های آینده حضور گردشگران از سایر نقاط جهان در این منطقه افزایش می‌یابد و در آن شرایط کنترل بازار دشوارتر می‌شود به همین دلیل از هم اکنون باید نهادهای تصمیم‌گیر اقتصادی در منطقه با یاری یکدیگر در راستای افزایش توان خرید مردم تلاش کنند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات ارزی در کشور، تصریح کرد: صرافی‌ها طی سال‌های گذشته با چالش‌هایی رو به رو بوده‌اند و پس از ورود گردشگران خارجی باید رونق اقتصادی برای آنها حاصل می‌شد، اما متاسفانه دلالان ارزی به صورت روزانه در حال افزایش هستند و در نقاط مرکزی شهر متمرکز شده‌اند.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر آبادان بر لزوم برخورد فوری با دلالان ارزی در این شهر تاکید کرد و گفت: اگر در شرایط فعلی با دلالان ارزی برخورد قاطع و قانونی نشود، در آینده تعداد آنها افزایش می‌یابد و یک معضل جدید برای آبادان به نام «دلالان ارزی» به وجود می‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز