خبرگزاری کار ایران

شهردار بندر امام خمینی خبرداد:

۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های عمرانی بندر امام خمینی

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۰۸۲

شهردار بندر امام خمینی از اجرای ۱۰ طرح عمرانی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، محمد عبیاوی در نشست مطبوعاتی خود، روز گذشته اظهار کرد: یک برنامه توسعه برای بندر امام خمینی تدوین کردیم که نیازهای شهر در آن اعلام شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در بندر امام اجرا می‌شود، افزود: ۲ محور مواصلاتی شهری در بندر امام وجود دارد که مشکلات عدیده‌ای داشتند و مزاحمت‌هایی برای مردم ایجاد می‌کردند که یکی بلوار آیت الله طالقانی ورودی پلیس راه و دیگری بلوار آیت‌الله خامنه‌ای، ورودی از پلیس راه به سمت جاده آبادان است.

شهردار بندر امام خمینی ادامه داد: عبور تریلی ها یکی از این معضلات بود که شبانه ترافیک چندبرابری را برای شهر ایجاد و سبب تخریب زیرساخت‌های شهری از جمله خیابان ها می‌شدند؛ برای رفع این معضل محور جدیدی را به نام بلوار ۴۵ متری تعریف کردیم که جاده کمربندی نامیده می‌شود  و در طرح جامع شهری تصویب شده و اعتبار آن ۴۰۰ میلیارد ریال است.

عبیاوی تصریح کرد: کارهای نهایی این طرح انجام شده و از ظرفیت بندر امام خمینی برای اجرای طرح استفاده کردیم در حالی که اداره بنادر و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تا پیش از این هیچ تاثیری در شهر نداشتند و این موضوع در حالی است که در شهرهای بندری، مردم آن شهر باید از خدمات شهری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه استاندار خوزستان سه جلسه با مدیرعامل بنادر کشور و مدیرکل بنادر خوزستان و راه و شهرسازی استان برای حل این مشکل داشت، اضافه کرد: حاصل تلاش‌ها، جلسات و هماهنگی درون شهری تصویب طرح ساخت بلوار بوده است.

شهردار بندر امام خمینی اجرای این طرح را با همکاری و مشارکت اداره کل بنادر و دریانوردی استان عنوان کرد و گفت: تمام مراحل مطالعه و تأییدیه‌ها درون سازمان بنادر و دریانوردی استان صورت گرفته و طبق قول مسئولان سازمان بنادر بهمن ماه احداث می‌شود.

عبیاوی با اشاره به اینکه اجرای طرح بلوار ۴۵ متری سبب افزودن محور توسعه‌ای می‌شود، ابراز امیدواری کرد: از این طریق بخش کمتر برخوردار شهر و ساکنان این مناطق از آن منتفع می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه تا پیش از زیرگذر عابر پیاده حد فاصل کوی مطهری تا کوی صدوقی عبور و مرور مردم از منطقه صدوقی به بلوکی‌ها باعث مسدود شدن حرکت روان ترافیک می‌شد، توضیح داد: با اجرای این طرح برای نخستین بار در خوزستان این مشکل در قالب زیرگذر مجتمع تجاری اجرا می‌شود که مطالعات و طراحی آن انجام شده و اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار است که با مساعدت شهرداری انجام شده و برندی برای استان است که با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال ساخته می‌شود.

انتهای پیام/
سیده یاسمین موسوی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز