خبرگزاری کار ایران

امین بیانک:

در پتروشیمی غدیر، جامعه‌ی کارگریِ مسئولیت‌پذیری داریم/ خوزستان نباید فقط به درآمد نفتی متکی باشد

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۳۱۰

مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر در دیدار با خبرنگاران منطقه، گفت: ما توانستیم یک جامعه کارگری را ارائه دهیم که در درون آن، کارگر نگران تولید است. کارگر قبل این اینکه ما بخواهیم، در عرصه رفع مشکلات حضور دارد و این نتیجه‌ی تدبیر بوده که متأسفانه از دید مدیران دور مانده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، امین بیانک در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز هفدهم مردادماه در سالن کنفرانس این شرکت برگزار گردید، بیان داشت: در طول مدت دو سال و نیمی که در خدمت مردم در پتروشیمی غدیر هستم، برای هر سال یک هدف مشخص تعریف نمودیم و خوشبختانه به آن اهداف دست یافته‌ایم.

در سال اول، طرح طبقه‌بندی مشاغل را در بهمن سال ۹۵ اجرا نمودیم و برای سال ۹۶ نیز، واگذاری سهام به کارکنان را در دستور کار قرار دادیم که خوشبختانه این شعار نیز عملی شد و ارزش ریالی سهامی که امسال به کارکنان واگذار نمودیم، تا امروز به دو برابر افزایش یافته است. امسال نیز به دنبال ثبت رکورد جدید در تولید هستیم. از روزی که سهام شرکت را در بورس عرضه کردیم، تمام آیتم‌های ما مثبت بوده و این بی‌سابقه است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر، ادامه داد: ظرفیت اسمی این کارخانه، ۱۲۰ هزار تن است. در سال ۹۵ برای اولین بار توانستیم رکورد تولید کارخانه را بشکنیم  و از ظرفیت اسمی آن عبور کنیم و ۱۲۲ هزار و ۴۰۰ تن تولید داشته باشیم. امسال نیز به دنبال دست‌یابی به رکورد ۱۲۵ هزار تن هستیم که خوشبختانه در سه‌ماهه اول امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد چشمگیری داشته‌ایم.

نباید حادثه انسانی بدهیم

بیانک گفت: مهم‌ترین اتفاقی که برای ما حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار بگیرد این است که حادثه انسانی ندهیم، بنابراین تمام توان خود را برای جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار، بکار گرفته‌ایم. برای اولین بار در ایران یک راکتور، باز شده و تمامی تجهیزات این راکتور را کارگران ما خودشان بازسازی می‌کنند، زیرا جامعه کارگریِ هوشمندی داریم. ما توانستیم یک جامعه کارگری را ارائه دهیم که در درون آن، کارگر نگران تولید است. کارگر قبل این اینکه ما بخواهیم، در عرصه رفع مشکلات حضور دارد و این نتیجه تدبیر بوده که متأسفانه از دید مدیران دور مانده است. کارگر اگر احساس کند که مورد توجه قرار دارد، با تمام وجود در خدمت تولید قرار می‌گیرد.

حفظ محیط زیست در دستور کار است

بیانک ادامه داد: مهم‌ترین مسئولیت مدیرعامل، مسئولیت زیست‌محیطی است. ما ۱۸ پروژه در این مورد را عملی کرده‌ایم و امسال تمام پروژه‌های زیست‌محیطی به اتمام خواهد رسید. کمی تأخیر هم که به وجود آمده، به خاطر مشکلات ثبت سفارش بوده است که با توجه به همکاری مدیران کل محیط‌زیست و صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان و نامه‌نگاری با وزیر مربوطه، آن مشکل برطرف گردیده است.

وی در پاسخ به پرسش‌های خبرنگار ایلنا مبنی بر وضعیت طرح توسعه‌ی غدیر، تأثیر سیاست‌های جدید ارزی بر ادامه‌ی روند تولید، نگرانی از چگونگی تهیه قطعات در زمان تحریم و چگونگی وضعیت صنایع پایین‌دستی محصولات غدیر در استان خوزستان، گفت: تصمیمات دولت درباره مسائل اقتصادی در هاله‌ای از ابهام است؛ یک‌بخشی از آن ابهام جهانی است، تاکنون ایستادگی کشورهای اروپایی مقابل سیاست‌های ترامپ، خوب بوده، باید ببینیم تا کی می‌توانند این ایستادگی را ادامه دهند، در غیر اینصورت ما ناچار و ناگزیر هستیم در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی با آمریکا وارد شویم. با توجه به اینکه این اتفاقات تازه رخ داده است هنوز منتظر اعمال سیاست دولت برای قیمت‌گذاری خرید مواد اولیه هستیم.

وی افزود: در مورد صنایع پایین‌دستی نیز، در خوزستان ظرفیت‌های زیادی را از دست داده‌ایم. خوزستان را نمی‌شود با پول نفت احیاء کرد، باید با درآمدهای غیرنفتی و ارزی زنده کنیم. از بازارعراق غافل شده‌ایم. در خوزستان کار نکردیم و فقط از ظرفیت‌های ذاتی استان خورده‌ایم. باید مسئولین تبادل اقتصادی بین خوزستان و عراق را راه بیندازند، اگر این کار صورت نگیرد دچار مشکل خواهیم شد. صنایع پایین‌دستی در خوزستان خیلی فعال نشده است. Pvc را از طریق بورس از ما می‌خرند ولی به استان‌های دیگر می‌برند و تبدیل به یک درآمد می‌کنند. صنایع پایین‌دستی ارتباطی به مدیرعامل پتروشیمی ندارد. من نمی‌توانم به‌جای بانک‌ها و نهادهای دیگر فکر کنم و تصمیم بگیرم. هرکسی باید جای خودش قرار بگیرد.

استان خوزستان دارد از ظرفیت نیروهای انسانی سالم و پرقدرت خالی می‌شود. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که از ظرفیت‌های استان حمایت و استفاده کنیم و کمک کنیم که این بخش‌ها تقویت شوند.

خروج افراد نخبه از خوزستان

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: اگر فعالیت‌های بهزیستی و کمیته امداد را در خوزستان متوقف کنند، فاجعه‌ی انسانی رخ خواهد داد، این شرایط سزاوار استانی مانند خوزستان نیست، که در رژیم گذشته بدون حمایت دولت، اولین استان درآمدزای کشور بوده، تمام نخبگان اقتصادی به این استان توجه داشتند و در این استان فعال بوده‌اند. الان بایستی ببینیم کجای کار ایراد دارد که افراد نخبه، از خوزستان گریزان هستند.

بیانک در خصوص برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر استخدام نیروهای سفارشی، گفت: ‌اولویت ما به‌کارگیری نیروها از شهرهای نزدیک است. به همین خاطر سرویس ایاب و ذهاب خارج از شهرستان نگذاشته‌ایم.

از طرف فرماندار شهرستان ماهشهر یا نماینده مردم در مجلس، کسی برای استخدام معرفی نشده، اگر معرفی شود و نیاز داشته باشیم استخدام می‌کنیم. نه فرماندار، نه نماینده مجلس و نه ائمه محترم جمعه درخواست نابجایی از ما نداشته‌اند. ما احترام این عزیزان را به‌عنوان بزرگان منطقه همواره مد نظر داریم. ولی واقعیت این است که ما در شرایط کنونی، ظرفیت جذب نیروی کار جدید را نداریم.

مدیر التماسی نیستم

امین بیانک در خصوص شایعه انتصاب خود بعنوان مدیرعامل شرکت پتروشیمی فن آوران در آینده، گفت: معتقدم برای پیشنهاد مدیریت، باید از شما خواهش کنند، نه اینکه خودتان بروید با لابی گری پستی را تقاضا کنید. من هیچگونه پیشنهادی در این خصوص نداشته ام و فقط به پتروشیمی غدیر فکر می کنم.

 

 

انتهای پیام/
ذوالفقار شریعت
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز