خبرگزاری کار ایران

امروز و با حضور معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، صورت گرفت؛

افتتاح نیروگاه ۲۰ کیلوواتی خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۲۶۰

نیروگاه تامین برق خورشیدی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با ظرفیت تولید ۲۰ کیلووات برق افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی«ره»، امروز (سه شنبه 2 مرداد ماه 1397) نیروگاه خورشیدی 20 کیلوواتی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با حضور معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و تنی چند از مدیران ارشد این صنعت افتتاح و به بهره برداری رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در این مراسم گفت: ساخت این نیروگاه، با سرمایه گذاری 1.6 میلیارد ریال، 4 ماه به طول انجامید و با قراردادی که برای فروش برق آن به شبکه سراسری منعقد شده است، بازگشت سرمایه ای 42 ماهه خواهد داشت.

سید امید شهیدی نیا افزود: هدایت و استقرار تکنولوژی های نوین، توجه و صیانت از محیط زیست، آینده نگری و دور اندیشی در بحث انرژی و انجام مطالعات گسترده احداث این نوع پروژه ها در سطح منطقه از اهداف طراحی این پایلوت است.

وی با تاکید بر اهمیت تامین انرژی از منابع غیر فسیلی و تجدید پذیر به قرار گیری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در جغرافیای آفتاب خیز جنوب کشور اشاره کرد و گفت: این شرایط زمینه ای سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را بر آن داشت تا با حرکت به سمت تامین برق خورشیدی گامی در این خصوص بردارد.

شهیدی نیا خاطر نشان کرد: اکنون موضوع تامین و مصرف انرژی مورد توجه مدیران کشور قرار گرفته بطوری که اخیرا هیات وزیران مصوبه ای را به تمامی ارگانها و سازمانها ابلاغ نموده و در آن همه ی آنها را به مدیریت مصرف انرژی الزام کرده است. براساس این مصوبه سازمانها می بایست 20 درصد از مصارف انرژی خود را از انرژیهای پاک و تجدید پذیر استحصال نمایند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مدیریت مصرف انرژی را در چهار حوزه دنبال میکند که یکی از آنها احداث نیروگاه خورشیدی می باشد. نوآوری، فرهنگ سازی و راندمان بالای نیروگاه از ویژگیهای این طرح است.

این سازمان در بخش مدیریت انرژی چشم اندازی تعریف کرده است و براساس آن طرح توسعه احداث نیروگاه 100 کیلو واتی و 1 مگا واتی، بهره گیری از انرژی برق بادی و ایجاد مزرعه انرژی های نو، گام های نخستین تحقق آن خواهد بود.

در بخش دیگری از این مراسم، سیدرضا نوروز زاده، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیرعامل این شرکت، گفت: با توجه به تولید مواد اولیه سلول های خورشیدی در کشور، بایستی به تقویت شرکت های دانش بنیان پرداخت تا تولید این صفحات در کشور توسعه یافته و در حوزه انرژی پاک با تمام توان از این تکنووژی بهره برداری گردد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز