خبرگزاری کار ایران

در مجمع عمومی شوراهای اجرایی هلال احمر خوزستان عنوان شد؛

ضرورت احداث و راه اندازی دو پایگاه امداد و نجات در چذابه و شلمچه

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۲۸۰

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، گفت: جمعیت هلال احمر با توجه به شرایط و فعالیت هایی که دارد، می تواند نقش موثرتر و فعال تری را در توسعه فعالیت های اجتماعی در جامعه ایفا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی خدادادی در مجمع عمومی شوراهای اجرای جمعیت هلال احمر استان اظهار کرد: با توجه به شرایط خاصی که در کشور حاکم است جمعیت هلال احمر به عنوان یک نقطه اتکاء و مجموعه ای که فعالیت های اجتماعی انجام می‌دهد، باید باعث توسعه فضیلت ها در جامعه شود و همه باید با کمک هم شرایطی را فراهم کنیم که باعث پیشبرد عدالت اجتماعی در جامعه شویم.

وی با اشاره به تجربیات و طرح های جمعیت هلال‌احمر خوزستان در حوزه فعالیت های اجتماعی، افزود: جمعیت هلال احمر با توجه به شرایط و فعالیت هایی که دارد، می تواند نقش موثرتر و فعال تری را در توسعه فعالیت های اجتماعی در جامعه ایفا کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه برای فعالیت در هلال احمر به همدلی و هماهنگی نیاز داریم، تصریح کرد: کسانی که می خواهند به جمعیت وارد شوند، باید فعالیت ایثارگرانه داشته باشند تا شاهد رشد و پویایی و بالندگی هلال احمر باشیم.

خدادادی با بیان این که کار در جمعیت هلال احمر ایثارگرانه، بشردوستانه و داوطلبانه و جنس کار در آن از جنس کار شهدا است، گفت: تفاوت هلال احمر با سایر سازمان ها این است که کار در آن داوطلبانه و ارزش کار در هلال احمر در مقیاس ایثارگرانه است.

وی با اشاره به معرفت به عنوان محور فعالیت در جمعیت هلال احمر، ادامه داد: فضیلت های انسانی در هلال احمر باید توسعه و تعمیم داده شود تا نفوذ اجتماعی بیشتر و میزان تاثیرگذاری آن افزایش یابد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان این که طرح خادم و آموزش های همگانی، عمومی و تخصصی نقطه قوت هلال احمر هستند، عنوان کرد: در بحث مسائل امدادی همانند حوادث جاده ای و رانندگی ایمن، ما به دنبال فرهنگ سازی و آموزش هستیم که البته آموزش هنگامی مؤثر است که منجر به تغییر نگرش و رفتار شود.

خدادادی افزود: براساس شاخص های که وجود دارد ضریب خطرپذیری آحاد جامعه ۸ از ۱۰ است که باید به ۲ برسد و میزان آمادگی افراد برای مواجه و مقابله با حوادث ۱۵ درصد است، که نشان می دهد ۸۵ درصد مردم آمادگی مواجه با مخاطرات و حوادث را ندارند.

وی با بیان اینکه نگاه ما در حوزه جوانان نگاه سرمایه ای است، گفت: وظیفه ما تربیت جوانانی دلسوز و متعهد برای آینده کشور و خدمت به اقشار آسیب‌پذیر و کم برخوردار است و فعالیت های بشردوستانه هلال احمر با تکیه بر توان جوانان توسعه می یابد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اشاره به خدمات بشردوستانه هلال‌احمر استان به اقشار آسیب پذیر، راه اندازی مرکز طب هسته‌ای و تعرفه پایین آن را از مصادیق این خدمات برشمرد و ادامه داد: پس از راه اندازی مرکز طب هسته ای شاهد صرفه جویی ۵۰ میلیارد ریالی و کاهش چشمگیر هزینه های تشخیصی و درمانی برای مردم هستیم که قطعاً این برنامه ها در راستای خدمت به مردم ادامه خواهد یافت.

خدادادی با اشاره به ضرورت احداث و راه اندازی دو پایگاه امداد و نجات در چذابه و شلمچه، بیان کرد: به رغم شرایط دشوار، با حمایت استاندار خوزستان مجوز ۶ پایگاه امداد و نجات را گرفتیم که این پایگاه ها در نقاط حادثه خیز و پر تردد استان از جمله دهلاویه، شوش، مسجد سلیمان احداث می شوند.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال در بحث تحریم ها در زمینه تأمین دارو و نیازهای درمانی با امکاناتی که دارد می تواند نقش موثری را در رفع این نیازها ایفا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز