خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره میراث فرهنگی بندرماهشهر خبر داد:

طرح توسعه حرم امامزاده حمزه(ع) در دستورکار میراث فرهنگی بندر ماهشهر

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۴۰۲

رئیس اداره میراث فرهنگی بندرماهشهر گفت: در جلسه مسئولان اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر ماهشهر و اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان، طرح توسعه حرم مطهر امامزاده حمزه (ع) بررسی و ارزیابی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سارا عبادی با اشاره به اینکه حرم مطهر امام‎زاده حمزه (ع) در حد فاصل 25 کیلومتری جاده بندر ماهشهر به هندیجان واقع شده است، افزود: ساختمان موجود که از جمله آثار ثبت‎شده شهرستان در فهرست آثار ملی است، پس از تخریب بنای اولیه در دوره قاجار بار دیگر بنا شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی بندرماهشهر در ادامه با بیان اینکه اهمیت تاریخی بنا و کمبود فضاهای موجود برای زائران پرشمار، سبب برگزاری نشست میان مسئولان اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر ماهشهر و اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان شد، ادامه داد: در راستای این نشست چگونگی کمی و کیفی اجرای طرح جامع با حفظ شرایط و ضوابط بنای موجود مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: براساس شجره‎نامه موجود، امامزاده حمزه(ع) با هشت واسطه به امام موسی کاظم (ع) می‎رسد. در شرح احوال ایشان آمده است که در نیمه دوم قرن سوم هجری در زمان امام حسن عسکری (ع) از مسیر بازرگانی دریایی آن روزگار (رودخانه زهره) به سمت خاک ایران به صورت گروهی چند نفره جهت تبلیغ دین خدا و حقانیت اهل بیت(ع) حرکت کردند و زمانی که به ایران رسیدند، توسط حاکمان عباسی مورد تعقیب قرار گرفته و در محلی به نام غزاله (مکان کنونی) دستگیر و به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز