خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در آب های استان خوزستان

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۵۵۶

استاندار خوزستان گفت: آب و برق خوزستان باید در خصوص پرورش ماهی در قفس استان دستورات ملی را اجرایی کند و کم کاری در این زمینه قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولتی، اظهار کرد: بر اساس قانون آئین نامه واضح اعلام شده اگر شوری آب در منابع آب های شور و لب شور سطحی بیش از ۱۰ گرم در لیتر باشد، شیلات هایی که پرورش آبزیان دریایی دارند از پرداخت حق آبه پنج درصد معاف هستند.

وی با اشاره به شوری بالای ۱۱ هزار آب رودخانه بهمنشیر، خطاب به معاون سازمان آب و برق خوزستان، افزود: اگر آب شیرین تزریقی باعث کاهش شوری آب به زیر ۱۰ گرم در لیتر شود، پرورش دهندگان آبزیان دریایی باید حق آبه پرداخت کنند ولی در غیر این صورت قانون به نفع آنها رأی نداده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: متأسفانه در برخی مواقع آب و برق خوزستان باعث عدم بهبود فضای کسب و کار در استان می شود و به تعهدات خود درست عمل نمی کند.

شریعتی با بیان اینکه سازمان آب و برق خوزستان در خصوص صدور مجوز پرورش ماهی لجبازی می کند، گفت: اینکه این سازمان سرخود عمل کند اصلا منطقی نیست؛ باید سیاست های وزارت نیرو و کشور در زمینه پرورش ماهی اجرایی شود و نباید این فرصت اشتغالزایی را به دست خود از جوانان سلب کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: سازمان آب و برق خوزستان باید در خصوص پرورش ماهی در قفس استان دستورات ملی را اجرایی کند؛ اگر این طرح خوب نیست باید از استان های دیگر هم سلب شود در غیر این صورت پذیرفتنی نیست و شخصا از وزیر نیرو دستور را اخذ خواهم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز