خبرگزاری کار ایران

در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان مطرح شد؛

نیاز اهواز به۹۰۰ میلیارد تومان برای فاضلاب و ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل شبکه‌های آب

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۴۶۸

مدیرعامل شرکت آبفای اهواز گفت: اهواز به لحاظ زیرساخت‌های آب و فاضلاب، شرایط خاص و ویژه‌ای دارد که اگر بخواهیم از تکمیل زیرساخت‌ها حمایت کنیم، باید حدود ۹۰۰ میلیارد تومان برای فاضلاب و ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل شبکه‌های آب هزینه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان: فردوس کریمی در اولین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان خوزستان با حضور نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور که شامگاه پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: با توجه به تولید ۳۲۰ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه‌روز، تصفیه‌خانه غرب اهواز تنها تصفیه‌خانه این شهر است که قدمت ۴۰ ساله دارد و ۳۰ هزار مترمکعب فاضلاب تولید می‌کند و به‌هیچ‌وجه پاسخگوی نیاز مردم نیست و به محیط‌زیست به‌شدت آسیب‌رسان است. تصفیه‌خانه شرق اهواز نیز که در دست ساخت است به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

کریمی ضمن تشکر از عملکرد دولت و ورود میدانی آن به عرصه‌های اجرایی در جهت اخذ مصوبات کارساز برای آب و فاضلاب اهواز، اظهار داشت: در سال گذشته ۹۸۰ میلیارد تومان عملیات اجرایی، از محل اعتبارات دولت، اعتبارات نفت و اعتبارات فاینانس در اهواز هزینه کرده و پروژه تعریف کرده‌ایم.

وی افزود: در بخش آب و فاضلاب، مصوبه هیئت دولت، ۶۳۰ میلیون تومان برای اهواز زیر ۳ سال تعریف شد که بخشی از محل تأمین اعتبارات آن‌ها شامل: ۱۰۰ میلیارد تومان از محل فاینانس داخلی، ۲۵۰ میلیارد تومان از محل فاینانس خارجی، ۲۸۰ میلیارد تومان از درآمدهای عمومی می‌باشد. که از ۶۳۰ میلیارد تومان حدود ۶۰ میلیارد تومان آن مصوب شد که ۱۳ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد، با این ۶۰ میلیارد، حدود ۱۰ پروژه مهم فاضلاب تعریف شد که در حال اجرا هستند.

مدیرعامل آبفای اهواز در ادامه گفت: طبق برنامه‌ای که برای سال ۹۷ داشتیم ۹۰ کیلومتر اجرای شبکه در قالب ۱۰ پروژه از ۱۱۰ میلیارد تومان و اجرای شبکه برای شهر اهواز از یک فاینانس داخلی و یک فاینانس خارجی، که مراحل مناقصه و ارزیابی و عملیاتی شدن آن در حال اجراست. ۶۱ درصد از ۳۰۰۰ کیلومتر طول شبکه اهواز فرسوده است و حدود ۸۶۰ میلیارد تومان هزینه دارد که ۳۴۰ میلیارد تومان به‌طور اضطرار درخواست کردیم اما ۱۷۰ میلیارد تومان پذیرفته شد و ۴۸ میلیارد تومان مصوب گردید و در نهایت ۱۶ میلیارد تومان تخصیص داده شد.

وی در پایان بیان داشت: این ۱۷۰ میلیارد تومان را در پروژه آب اهواز، ویس، شیبان و ملاثانی و مراکز حومه اهواز تعریف کردیم که در رضایتمندی و امیدواری مردم نقش به سزایی داشت.

نیاز اهواز به۹۰۰ میلیارد تومان برای فاضلاب و ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل شبکه‌های آبنیاز اهواز به۹۰۰ میلیارد تومان برای فاضلاب و ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل شبکه‌های آب

انتهای پیام/
علی لطیفی
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز