خبرگزاری کار ایران

در سالن اجتماعات ایثار؛

آیین تکریم و تجلیل از مقام کارگر در شهرستان دزفول برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۱۰۸

به همت اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و انجمن صنفی کارگران و استادکاران صنعت ساختمان شهرستان دزفول همایش تکریم و تجلیل از مقام کارگر در سالن اجتماعات ایثار برگزار شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از خوزستان، در این‌ مراسم ابتدا رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دزفول طی سخنانی با تقدیر و تبریک روز کارگر، گفت: با تمام وجود از حقوق شما کارگران حمایت می‌کنیم و به اندازه سر سوزنی روی مطالبات شما با کسی معامله نخواهیم کرد.

نوروزی در ادامه بیان داشت: معافیت بیمه برای کارگاه‌هایی که بتوانند نیروی جدید جذب کنند تا ۲ سال در نظر گرفته شده است.

 وی افزود: امسال حدود ۱۵۰۰ نفر با هماهنگی انجمن صنفی کارگران و استادکاران صنعت ساختمان را بیمه کرده‌ایم و آمادگی داریم با حمایتی که از سوی نماینده، شهرستان در مجلس شورای اسلامی صورت می گیرد ۲۰۰۰ نفر دیگر را بیمه کنیم.

 نوروزی بیان داشت: ایستگاهی برای استقرار کارگران و همچنین بیمه ی تکمیلی این عزیزان را در دست اقدام داریم.

 در ادامه ی مراسم، پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در سخنانی، گفت: روز کارگر یکی از با ارزش ترین  مناسبت هایی است که در تقویم‌ ما وجود دارد که باعث توجه مسئولین به این قشر عزیز می شود.

وی ادامه داد: جوامعی که نیروی کار متخصص پرورش داده اند نسبت به جوامعی که متکی بر ذخایری مانند نفت و ذغال سنگ هستند پیشرفت بهتری کرده اند.

 پاپی زاده ادامه داد: امروز کارگران ما بیشتر از گذشته بازدهی دارند زیرا دارای تخصص شده اند و اکثرا دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

 این نماینده مجلس گفت: سالانه ۴۵ میلیارد دلار از خارج از کشور کالا وارد می شود و به این معناست که سالانه ۴۵ میلیارد دلار به جامعه کارگری ما لطمه وارد می شود، ما راهی نداریم جز اینکه امسال که سال حمایت از کالا و تولید ملی است کمک کنیم که در جامعه اشتغال ایجاد شود.

 وی در خصوص اقداماتی که در حوزه ی انتخابیه ی خود صورت گرفته، گفت: در چند حوزه گامهای خوبی برداشته ایم‌ و اشتغال خوبی ایجاد خواهد شد. فاز اول شرکت فولاد دزفول افتتاح گردیده و فاز دوم آن تا پایان سال جاری افتتاح می شود. عملیات کارخانه چغندر قند را شروع کرده ایم که باعث ایجاد اشتغال می شود و دزفول به یکی از نقاط صنعتی در شمال استان تبدیل می گردد.

 پاپی زاده ادامه داد: در حوزه ی بهداشت و درمان نیز کارهای خوبی ایجاد کرده ایم همزمان ۸ بیمارستان در این دو سه ساله یا ساخته شده یا در حال ساخت است مثل بیمارستان ۱۱۰ تختی زنان که در مرحله پایانی قرار دارد و تا چند ماه دیگر با حضور وزیر بهداشت افتتاح می شود که نزدیک به ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در این بیمارستان مشغول به کار خواهند شد.

 وی گفت: بیمارستان تامین اجتماعی که آرزوی جامعه ی کارگری بوده، حدود ۸۰ درصد توسعه داشته و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید که این بیمارستان نیز  اشتغالی حدود ۵۰۰ نفر ایجاد خواهد کرد.

 وی بیان داشت: بیمارستان بخش چغامیش هم تا چند ماه آینده تکمیل می شود.

پاپی زاده گفت: بزرگترین بیمارستان شمال استان خوزستان با ۴۰۰ تخت در حال ساخت است که ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تقریبا نیرویی معادل ۱۲۰۰ نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: جاده پاشنه زاگرس که ما را به اصفهان وصل می کند با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان در حال احداث است. همچنین مسیر هفت تپه به دزفول که مسافت اهواز به دزفول را ۲۰ کیلومتر کمتر می کند در دست کار است.

 وی به خط راه آهن اشاره کرد و گفت: فاز دوم راه آهن هم امضا شده و چیزی حدود ۲۱۰ ملیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده که حدود ۲ سال دیگه به بهره برداری می رسد. با بهره برداری این طرح اتصال ریلی درون استان شکل خواهد گرفت و مردم‌ می توانند با قطارهای سریع السیر و بلیط ارزان به شهرهای اهواز، خرمشهر و ماهشهر تردد نمایند.

 در پایان این مراسم از جمعی از کارگران نمونه شرکت ها و کارگاه های موجود در شهرستان دزفول تقدیر و تشکر به عمل آمد. در این مراسم‌ با شکوه که با حضور مسئولین شهرستان دزفول، اعضای شورای شهر، درویشی دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان، شریعت سردبیر ایلنا در خوزستان همراه بود، اجرای موسیقی زنده، برنامه نمایش و مسابقات مفرح از برنامه های جانبی آن بود.

علی علی نژاد رئیس انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمان و رابط خانه کارگر در دزفول در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایلنا، گفت: بزودی و طی همین ماه، خانه کارگر دزفول را افتتاح خواهیم کرد.

آیین تکریم و تجلیل از مقام کارگر در شهرستان دزفول برگزار شد آیین تکریم و تجلیل از مقام کارگر در شهرستان دزفول برگزار شد آیین تکریم و تجلیل از مقام کارگر در شهرستان دزفول برگزار شد آیین تکریم و تجلیل از مقام کارگر در شهرستان دزفول برگزار شد

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز