خبرگزاری کار ایران

عصر امروز برگزار شد؛

جشن بهره مندی روستاهای شهرستان کارون خوزستان از آب شرب با حضور وزیر نیرو/ اردکانیان: سطح پوشش سیستم فاضلاب راضی کننده نیست

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۸۵۳

در جریان سفر وزیر نیرو به استان خوزستان دو پروژه آبرسانی روستایی ایستگاه تقویت فشار شهدای مدافع حرم و آبرسانی به روستای کوی امام حسین (ع) به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، با افتتاح این دو پروژه، هفت روستای مسیر چمیان و کوی امام حسین(ع) که تا پیش از این از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند نبودند از این نعمت بهره مند شدند.

پروژه شهدای مدافع حرم، 6 روستا با جمعیتی بالغ بر پنج هزار نفر و کوی امام حسین (ع) نیز یک روستا با جمعیت هزار و 530 نفر را تحت پوشش دارند که آب شرب 6 روستای تحت پوشش شهدای مدافع حرم از تصفیه خانه شهدای شرق کارون و روستای امام حسین(ع) نیز از خط انتقال آب حیات تامین می‌شود.

در پروژه ایستگاه تقویت فشار شهدای مدافع حرم 20 کیلومتر خط انتقال و 17 کیلومتر شبکه توزیع آب شرب و در روستای امام حسین(ع) هزار و 200 متر خط انتقال و 6300 متر شبکه توزیع آب شرب کارگزاری شده است. همچنین  در این پروژه مخزن بتنی به حجم یک‌هزار مترمکعب احداث شده و پروژه توان توزیع دو هزار مترمکعب آب شرب در شبانه روز را دارا است.

رضا اردکانیان در جشن بهره‌مندی تمامی روستاهای شهرستان کارون از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی با تاکید بر اینکه با کمک مردم توسعه را در این کشور با سرعت بیشتری به چرخش در خواهیم آورد، عنوان کرد: در شرایطی که با تکمیل طرح‌های آبرسانی روستایی و جمع آوری و تصفیه پساب موفق شده‌ایم بیش از 99 درصد جمعیت شهری و حدود 93 درصد جمعیت روستایی را تحت پوشش استفاده از آب آشامیدنی سالم قرار دهیم ولی همچنان بالغ بر یک میلیارد نفر در دنیا از دسترسی به این امکانات محروم هستند.

وزیر نیرو بر لزوم جبران کاستی‌های موجود در بخش فاضلاب تاکید کرد و افزود: سطح پوشش سیستم‌های جمع آوری و تصفیه فاضلاب ما در بخش شهری همچنان کمتر از 70 درصد و در بخش روستایی نزدیک 50 درصد است که این روند راضی‌ کننده نیست.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه تامین آب شرب در حال سبقت گرفتن از کشورهای پیشرفته دنیا هستیم، تصریح کرد: این موفقیت به معنای سست شدن در انجام خدمات مربوطه به این بخش نیست بلکه آهنگ این جریان را تندتر خواهیم کرد و با حمایت تمامی بخش‌ها امیدوار هستیم نه تنها در سطح شهرستان کارون و روستاهای آن، بلکه در سطح کشور پرونده تامین آب شرب سالم برای تمامی روستاها را در یک جشن باشکوه ببندیم و پرونده‌های دیگر خدمت رسانی به ویژه در بخش پساب را باز و بازتر کنیم.

اردکانیان یادآور شد: هم اکنون از هزار و 30 مجتمع آبرسانی روستایی تعریف شده عملیات اجرای 811 مجتمع آغاز شده به طوری که در بین سال‌های 93 تا 95 تعداد 347 مجتمع و در سال 96 تعداد 90 مجتمع به بهره‌برداری رسیده است که طبق برنامه ریزی صورت گرفته در سال جاری شاهد بهره‌برداری از 100 مجتمع آبرسانی روستایی خواهیم بود.

وزیر با تاکید بر اینکه 35 هزار روستای کشور تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار گرفته‌اند، ادامه داد: با اعتباراتی که در سال جاری با عنایت دولت، پشتیبانی مجلس و اجازه‌ مقام معظم رهبری برای برداشت از منابع صندوق توسعه ملی داده شده است قادر خواهیم بود در مجموع بالغ بر 1270 میلیارد تومان را برای طرح‌ها و مجتمع‌های آبرسانی روستایی اختصاص دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز