خبرگزاری کار ایران

هشدار سازمان هواشناسی خوزستان به همشهریان جنوب کشور :

خوزستانی‌ها اخطارها را جدی بگیرند/ آبگرفتگی شدید در باغملک/ احتمال طغیان رودخانه‌های شمال استان

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۰۰۳

به گفته مدیرکل هواشناسی خوزستان تداوم بارش‌ها تا روز سه‌شنبه،موجب آبگرفتگی شدید در منطقه امامزاده عبدالله باغملک خواهد شد.

به گزارش ایلنا ،کوروش بهادری با اشاره به ورود سامانه بارشی فعال به استان در آخر هفته گذشته گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی نشان دهنده تداوم بارش‌های فعلی با شدت و ضعف تا پایان هفته جاری است. موج دوم بارشی ناشی از فعالیت این سامانه از امروز -شنبه 25فروردین ماه جاری- آغاز و تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: شدت این بارش‌ها بیشتر در مناطق شمالی استان خوزستان خواهد بود. ممکن است در دیگر مناطق استان نیز بارش‌های رگباری داشته باشیم. احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان  و رودخانه ها در مناطق شمالی استان کماکان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: با توجه به اینکه همین میزان بارندگی را در استانهای همجوار مانند چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد خواهیم داشت، روان آبهایی که از این استانها وارد خوزستان می شود می تواند در مناطقی از خوزستان به ویژه در ارتفاعات، نواحی کوهستانی و مسیل رودخانه‌ها باتوجه به تقارن با زمان کوچ عشایر باعث بروز مشکل برای عشایر ساکن در این مناطق شود.

جمیعت هلال احمر خوزستان نیز اعلام کرد هم اکنون نیروهای این جمعیت در حالت آماده باش به سر می‌برند و به مناطق متاثر از بارش‌های فعلی اعزام شده اند.

 بارش سنگین باران  در امامزاده عبدالله باعث شد  64 میلی‌متر بارندگی در این منطقه ثبت شود که موجب آبگرفتگی در امامزاده عبدالله و ارتفاعات اطراف شده است.

مدیریت بحران خوزستان نیز در اطلاعیه ای خبر داد  با بیان اینکه بارشهای فعلی در استان حداقل تا روز یکشنبه ادامه دارد، از شهروندان می خواهیم   اخطارها و توصیه های هواشناسی را جدی بگیرند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز