خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه آهن جنوب گفت:

۸۰ هزار مسافر با ناوگان ریلی جنوب جابجا شدند

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۴۹۴

مدیرکل راه آهن جنوب گفت: ۱۸۰ هزار نفر در سفرهای درون و برون استانی در تعطیلات نوروزی با ناوگان ریلی جنوب جابجا شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، عبدالکریم درویش زاده، گفت: در تعطیلات نوروزی جابجایی ۱۳۰ هزار نفر در سفرهای برون استانی پیش بینی شده بود که ۱۲۰ هزار نفر آن تحقق پیدا کرد.

وی افزود: در تعطیلات نوروزی همچنین جابجایی ۸۰ هزار نفر در درون استان پیش بینی شده بود که ۶۰ هزار نفر آن محقق شد.

مدیرکل راه آهن جنوب همچنین بیان کرد: پارسال، سه میلیون و ۹۱۳ هزار و ۵۴۹ تن کالا در این راه آهن بارگیری شد که این رقم نسبت به سال پیش از آن که ۲ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۷۱۵ تن بود رشد ۴۵ درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ همچنین پنج میلیون و۳۴۱ هزار و ۹۹۱ تن کالا در این راه آهن تخلیه شد که نسبت به رقم چهار میلیون و ۷۴۸ هزار و ۱۷۷ تن کالا در سال ۹۵ رشد ۱۳ درصدی دارد.

درویش زاده با اشاره به جابجایی کالا در پارسال با ۱۸۵ هزار و ۱۱۰ واگن یادآور شد: در بحث حمل و نقل در مجموع در سال ۹۵، هفت میلیون و ۴۵۲ هزار و ۸۹۲ تن و پارسال، ۹ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۵۴۰ تن کالا تخلیه و بارگیری شد که رشد ۲۴ درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: این کالاها در بحث بارگیری شامل غلات، ورق آهن، شمش فولاد، پودر سنگ، روغن خوراکی و صنعتی و رول آهن و در بحث تخلیه شامل شمش فولاد، مازوت و سنگ آهن بوده است.

مدیرکل راه آهن جنوب گفت: در سال ۹۶ بیش از ۲ میلیون تن شمش صادراتی فولاد خوزستان توسط راه آهن به بندر امام منتقل شد.

وی افزود: همچنین از بندر امام کالاهایی از جمله غلات به نقاط مختلف کشور مانند بهشهر، کرج، تهران و میانه منتقل شد و کالاهایی مانند سنگ آهن از یزد و مازوت از ری و اراک در اهواز و بندر امام خمینی تخلیه شدند.

درویش زاده گفت: پارسال یک قطار عادی مسافری قدیمی، از رده خارج و یک قطار جدید در این مسیر بکار گرفته شد و امسال نیز یک قطار نو به ناوگان ریلی خوزستان افزوده می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز