خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شیلات خوزستان تاکید کرد:

لزوم تامین آب مورد نیاز پرورش‌دهندگان آبزیان در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۸۸۹

مدیرکل شیلات خوزستان افزود: مزارع پرورش ماهی استان، فقط یک دوره در سال پرورش می دهند و اکنون که فصل فروش ماهی است نیز حدود ۲۰ درصد از مزارع، برای تداوم پرورش در سال آینده، بچه ماهی ذخیره سازی کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، خون میرزایی در دومین جلسه ستاد خشکسالی استان که به ریاست استاندار خوزستان برگزار شد، با تاکید برضرورت تامین آب برای مزارع پرورش ماهی استان، افزود: مزارع پرورش ماهی استان، فقط  یک دوره در سال پرورش می دهند و اکنون که فصل فروش ماهی است  نیز حدود ۲۰ درصد از مزارع، برای تداوم پرورش در سال آینده، بچه ماهی ذخیره سازی کرده اند.

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: صنعت پرورش ماهی در استان، گردش مالی بالایی دارد، ولی در عین حال، پرورش دهندگان، بدهی جاری بالایی به سیستم بانکی دارند. 

وی با اشاره به نقش به سزای مجتمع های پرورش ماهی در کاهش کانون های ریزگرد، اظهار داشت: بسیاری از مزارع پرورش ماهی استان؛ به ویژه مجتمع پرورش ماهی آزادگان شهرستان کارون در مجاورت کانون های فوق حاد ریزگرد هستند و مستعد تبدیل به کانون ریزگردی هستند. مجموع این عوامل، ضرورت تامین آب برای پرورش ماهی در سال آینده را گوشزد می کند و نباید بدون بررسی کارشناسی دقیق و همه جانبه، سهمیه آب مزارع پرورش ماهی را در سال آینده قطع کرد. البته برداشت آب متناسب با تخصیص، مکانیزاسیون مزارع و افزایش بهره‌ وری و استفاده بهینه از منابع آب، از برنامه‌های اداره کل شیلات در رویارویی با خشکسالی است. 

خون میرزایی با تاکید برحمایت از صنعت شیلات و پرورش دهندگان آبزیان در استان خوزستان، بر لزوم استمهال بدهی های بانکی پرورش دهندگان، پرداخت خسارت عدم  پرورش و نکاشت، اختصاص تسهیلات کم بهره به ویژه برای مکانیزه کردن مزارع پرورشی با هدف کاهش آسیب به صنعت آبزی پروری در سال آینده، تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز