خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان مطرح کرد:

سرانه فضای ورزش دانش آموزی در استان افزایش می یابد

کد خبر : ۵۹۰۶۱۸

استاندار خوزستان بر تسریع در تکمیل 30 هزار متر مربع فضای ورزش دانش‌آموزی طرح های نیمه تمام در استان تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در پایان نشست شورای آموزش و پرورش استان با تبریک دهه فجر به مردم خوزستان در مورد دستور کار این جلسه گفت: دستور کار اول این نشست در مورد برگزاری جشنواره قرآن عترت و نماز در شهرستان‌ ها بود که بناست در سطح شهرستان ها و پس از آن در استان و نهایتاً در سطح ملی برگزار شود.

استاندار خوزستان افزود: جهت برگزاری مطلوب این جشنواره ها به فرمانداران تاکید شد تمهیدات لازم را انجام دهند و هم چنین شهرداران و مسوولان ادارات ارشاد و اوقاف در شهرستان ها توجه، همکاری و مساعدت خود را در این زمینه داشته باشند تا مسوولان آموزش و پرورش بتوانند به نحوه شایسته این جشنواره را برگزار نمایند. 

رئیس شورای آموزش و پرورش استان یادآور شد: مانوس بودن با قرآن مهمترین امر به معروف و نهی از منکر است و امیدواریم برای ترویج خط قرآن اهتمام جدی صورت گیرد که در آن صورت نیازی به هزینه های زیادی که برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی صرف میشود نداشته باشیم. 

شریعتی در خصوص دیگر دستور کار نشست امروز شورای آموزش و پرورش استان عنوان کرد: دستور کار دوم این جلسه در خصوص ورزش دانش‌آموزی بود. متاسفانه در ورزش دانش‌ آموزی در خوزستان سرانه فضای ورزشی به ازای هر دانش آموز پایین تر از متوسط کشوری است. 

رئیس شورای آموزش و پرورش استان توضیح داد: سرانه فضای ورزشی به ازای هر دانش آموز در کشور ۳۷ سانتیمتر است این در حالی است که این رقم در استان به ازای هر دانش‌آموز ۱۸ سانتی متر است. 

استاندار خوزستان ادامه داد: با توجه به اینکه سبک زندگی تغییر کرده لازم است دانش آموزان بیش از پیش به ورزش بپردازند در همین راستا تاکید شد روند تکمیل ۳۰ هزار متر مربع فضای ورزش دانش‌آموزی که در استان در حال ساخت داریم در اولویت باشد و سرعت داده شود و سال آینده هم ۵۰ هزار متر مربع در دستور کار باشد. 

شریعتی لازمه جبران این عقب ماندگی را بسیج همه جانبه مشابه با آنچه برای برچیدن مدارس کانکسی در حال انجام است ذکر کرد و گفت: باید یک بسیج عمومی ایجاد شود تا بحث سرانه فضای ورزشی دانش آموزان تا پایان سال ۹۷ از رقم ۱۸ سانتی متر فعلی به 25 سانتی متر برسانیم و برای سال ۹۸ هم تا ۳۰ سانتی متر و تا ۳ سال آینده رسیدن به استاندارد کشوری هدف گذاری شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در زمینه ورزش هم برای دختران و هم برای پسران باید برنامه ریزی داشته باشیم اگرچه از نظر من اولویت با دانش آموزان دختر است و  ان شاالله آموزش و پرورش برای این امر برنامه ریزی و جانمایی خواهد کرد و نوسازی مدارس هم کار ساخت را انجام می دهد و ما هم پشتیبانی و حمایت می‌کنیم تا منابع مالی آن تامین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز