خبرگزاری کار ایران

کم آبی همچنان گریبانگیر کشاورزی خوزستان

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۸۹۷

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در صورت ادامه کم آبی کشاورزان خوزستان دچار خسارات سنگین خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیخسرو چنگلوایی در خصوص تأمین آب برای کشت های پاییزه و تغییر الگوی کشت در استان، گفت:  سالانه در دو نوبت جهت برنامه ریزی برای کشت های پاییزه و تابستانه در شهریور ماه و اردیبهشت ماه با سازمان آب و برق هماهنگی های لازم صورت می گیرد.

وی افزود: در سال جاری نیز سطوح زیر کشت به تفکیک رودخانه ها، شهرستان ها نوع کشت مشخص گردید.

چنگلوایی با بیان این که امسال با خشکسالی بی سابقه در ۶۰ سال اخیر مواجه شدیم وضعیت آب را در ۴ حوزه بحرانی دانست و  اظهار داشت: ۴۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به جای سه تا چهار نوبت، تاکنون فقط یک نوبت آبرسانی شده اند و در حوزه خیرآباد و مارون ۳۵ هزار هکتار کاملاً خشک شده اند.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت موجود در کشت بهاره نیز دچار خسارت خواهیم شد و احتمال این که در بهار و تابستان فقط کشت های دامی داشته باشیم بسیار بالا است.

چنگلوایی با بیان این که بیشتر کشاورزان استان شغل دوم ندارند و در صورت ادامه این وضعیت دچار ضرر می شوند، تصریح نمود: باید به فکر معیشت این قشر از جامعه بود که هم خسارت نکاشت آن ها در نظر گرفته شود و هم برنامه ریزی برای جلوگیری از آسیب به این بخش صورت بگیرد.

وی در ادامه در خصوص تغییر الگوی کشت در استان با توجه به وضع موجود، گفت: ارتقاء راندمان آب، پوشش انهار سنتی، استفاده از سیستم های آبیاری نوین، تحویل آب به صورت حجمی به بهره برداران از جمله تمهیدات در نظر گرفته شده جهت عبور از سد کم آبی در استان می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز