خبرگزاری کار ایران

خوزستانِ کم آب، صدر نشین در بخش کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۴۹۱

کارگروه خشکسالی،سرمازدگی و مخاطرات کشاورزی خوزستان تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، جلسه کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات کشاورزی با حضور مدیر کل دامپزشکی استان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، جانشین  معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی، کارشناس مدیریت بحران، دبیر صندوق بیمه کشاورزی و دیگر اعضای کارگروه در سازمان جهاد کشاورزی برگزار گردید.

مدیر کل دامپزشکی استان در این جلسه با بیان این که از سال ۹۵ تاکنون  بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان ۲ هزار میلیارد تومان خسارت مستقیم به صنعت طیور کشور وارد کرده است گفت:  سهم پرداخت غرامت طیور بومی، نهاده ها و لوازم معدوم سازی طیور از طریق اداره کل دامپزشکی یک صد میلیارد تومان بوده است.

مصطفی کنارکوهی همکاری و همراهی سایر اعضا ستاد آنفلوآنزا در مشارکت و پشتیبانی از اقدامات و برنامه های بهداشتی دامپزشکی، فعال بودن ستاد های آنفلوآنزای شهرستان ها به ریاست فرمانداران جهت هماهنگی اعضا ستاد و پیگیری اجرای اقدامات، تخصیص اعتبارات لازم به دامپزشکی جهت تامین تجهیزات و لوازم، اجرای پایش ها و مراقبت ها، برنامه های پیشگیری و کنترلی بیماری و همکاری سایر دستگاه ها به خصوص جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و پلیس راهور، شهرداری ها، قضات و دادگستری ها در مرتفع نمودن معضلات موجود را خواستار شد. 

در ادامه معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان گفت: در سال زراعی جاری ۸۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به کشت انواع محصولات زراعی و باغی اختصاص یافته که گندم بیشترین سطح را به خود اختصاص داده است.

محمد قاسمی نژاد با بیان این که از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۱۷ مورد وقوع گرد و خاک داشتیم که باعث خسارت ۱۰ تا ۱۵ درصدی ناشی از ریزگردها بر غلات گردیده است افزود: از ابتدای سال آبی تاکنون میزان بارش ها در استان۱۴۷ میلی متر بوده که نسبت به دوره بلند مدت سال گذشته ۶۳ میلی متر کاهش داشته است.

وی خسارت حاصل از کمبود منابع آبی در حوزه های دز، کرخه، جراحی، مارون  و زهره را ۲ هزار و ۸۰۹ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: مردم و مسئولین خوزستان با وجود کمبود آب در حوزه های مختلف کشاورزی شرایط را به خوبی مدیریت و کنترل کرده اند به طوری که در سال گذشته رتبه های برتر کشوری در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی به این استان اختصاص داده شد.

مدیر کل شیلات نیز سطح آبزی پروری استان را ۱۴ هزار هکتار و تولیدات آبزی پروری به جز صید را ۶۵ هزار تن عنوان کرد و گفت: در این رابطه ۱۴ هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

نبی الله خون میرزایی با بیان این که خوزستان صدر نشین پرورش میگو در کشور می باشد افزود: برنامه ریزی های اداره کل شیلات در جهت  کاهش مصرف آب ،توسعه مکانیزاسیون در مزارع پرورش ماهی و میگو  و همچنین استفاده از آب های لب شور و پساب ها  می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز