خبرگزاری کار ایران

کاهش هزینه حمل و نقل ریلی برای شرکت های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۱۷۱

اداره کل راه آهن استان خوزستان برای توسعه حمل و نقل ریلی و صادرات در منطقه ماهشهر آماده رقابتی کردن قیمت ها و ارائه تسهیلاتی برای شرکت های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، جلسه ای با هدف تسریع و تسهیل امر صادرات و واردات در این منطقه برگزار شد.

رئیس امور گمرکی سازمان منطقه ویژه که میزبان این جلسه بود، در باب اهمیت صادرات منطقه ویژه پتروشیمی گفت: در مبحث کلان اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی یکی از ضروریات و اولویت های نظام جمهوری اسلامی است.

سعید بهبهانی اسلامی، خاطر نشان کرد: از آنجا که برخی شرکت های منطقه مسائلی را در خصوص صادرات دارند، این جلسه برای طرح و رسیدگی به مشکلات شرکت ها تشکیل شده است تا ضمن ارتباط نزدیک متولیان امر صادرات منطقه، نقطه نظرات در این خصوص به تبادل نظر گذارده شوند.

وی با اشاره به عدم بهره برداری کافی از ظرفیت ریلی موجود در منطقه، گفت: زیر ساخت ریلی بستر مناسبی برای توسعه صادرات و حمل و نقل زمینی است اما به عللی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی آن چنان که باید و شاید مورد استفاده قرار نگرفته است؛ امنیت و ایمنی و حجم بالای حمل و نقل از ویژگی های مهم راه آهن است.

بهبهانی افزود: علت عدم اقبال شرکت های پتروشیمی از خط راه آهن داخل منطقه هزینه ی بالاتر این سامانه نسبت به حمل و نقل جاده ای است. اداره کل راه آهن استان خوزستان آمادگی دارد تا ضمن ایجاد تسهیلاتی برای پتروشیمی ها، قیمت های حمل بار را به میزان قابل رقابت کاهش دهد.

مسئولین راه آهن استان خوزستان در این جلسه آمادگی خود را برای ریل گذاری و ایجاد دسترسی به تمامی شرکت های منطقه اعلام کردند و گفتند: شرکت هایی که با خط ریلی موجود فاصله دارند، در صورت ایجاد زیرسازی خط اختصاصی خود، راه آهن آمادگی روسازی و ریل گذاری برای آن ها را دارد.

امور گمرکی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی این جلسه را با حضور مدیرانی از اداره کل راه آهن استان خوزستان، پایانه های بندرامام، گمرک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و مسئولین واحدهای مرتبط با بازرگانی، صادرات و واردات شرکت های پتروشیمی منطقه ویژه هماهنگ کرده بود.

امور گمرکی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به عنوان هماهنگ کننده شرکت های پتروشیمی منطقه با گمرک جمهوری اسلامی ایران، پیش از این نیز جلسه ای با شرکت هایی که از بورس خرید می کنند برگزار کرده بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز