خبرگزاری کار ایران

شوشتر و گتوند امید کشاورزی خوزستان در افق ۱۴۰۴

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۱۵۸

جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی شهرستان های شوشتر و گتوند در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی شهرستان های شوشتر و گتوند با حضور نماینده شهرستان های شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، فرماندار گتوند، رییس سازمان، مدیران کل ادارت تابعه، معاونین و مدیران سازمان، در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برگزار شد.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان بخش کشاورزی شهرستان های شوشتر و گتوند را یکی از پتانسیل های خوب جهت تحقق تولید ۲۵ میلیون تنی محصولات کشاورزی استان در افق ۱۴۰۴ برشمرد و اظهار داشت: به همین نسبت دغدغه مسئولین جهت برطرف سازی مشکلات بخش کشاورزی در این شهرستان ها بیشتر می باشد.

 محمد قاسمی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ درصد کل بذر کشور در استان تولید می شود افزود: ۷ رقم  گواهی شده، ۱۱ رقم مادر و ۱۷ رقم پرورشی نیز تولید استان می باشند.

وی پیشنهاد داد جهت تأمین بذور این دو شهرستان، تعاون روستایی طرحی را در قالب تولید بذر ارقام دیم و آبی آماده کند و آن را در کمیته بررسی خواهیم کرد.

 نماینده شهرستان های شوشتر و گتوند نیز در این جلسه گفت: ۷۰ درصد معیشت مردم این شهرستان ها از راه کشاورزی می باشد و در حال حاضر از لحاظ تأمین آب با مشکل مواجه هستند.

سهراب گیلانی افزود: استفاده بهینه از سیلوی ۲ هزار تنی موجود در شهرستان شوشتر، و پرداخت نشدن کامل خسارت ناشی از سیل به کشاورزان خسارت دیده از دیگر مشکلات مهم کشاورزان این منطقه می باشد.

رییس سازمان هم با اشاره به اینکه جلسات رفع تداخلات ارضی به صورت هفته ای و مرتب در این سازمان تشکیل می شود ازمسئولین مربوطه خواست ظرف مدت دو هفته همه پلاک های این دو شهرستان که دارای تداخل هستند را معرفی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز