خبرگزاری کار ایران

در نه ماهه امسال و در حوزه عمرانی صورت گرفت؛

پرداخت بیش از ۶۰۰ میلیون ریال به مددجویان ماهشهری

کد خبر : ۵۷۸۰۶۳

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهشهر از پرداخت 600 میلیون ریال به مدد جویان این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، قیصر کُرد مدیر کمیته امداد شهرستان ماهشهر با تأکید بر اینکه طرح مقاوم‌ سازی مسکن روستایی با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی واحد های مسکونی روستایی اقدامی ضروری است، گفت: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ۶۰۰۰۰۰۰۰ میلیون ریال در زمینه بهسازی و مقاوم سازی هزینه شده است.

قیصر کُرد با اشاره به جایگاه حساس روستا و روستاییان در تمامی عرصه‌ های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، ارائه تسهیلات برای ساخت و بهسازی مسکن روستایی را از اولویت‌های مهم این نهاد اعلام کرد و افزود: ۱۷۹۵۵۰۰۰ ریال در نه ماهه نخست سال جاری در زمینه تکمیل واحد های نیمه تمام روستایی مددجویان صرف شده است.

وی در ادامه به پیامدهای منفی عدم توجه به روستاها، نظیر مهاجرت بی‌رویه و رشد حاشیه‌ نشینی و درنتیجه افزایش آسیب‌ های اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: در سال ۹۶، ساخت مسکن مناسب و مقاوم‌‌سازی خانه‌ها در مناطقی از شهرستان که بیشتر در معرض سوانح طبیعی نظیر زلزله و سیل هستند در دستور کار قرارگرفته و این روند تسریع خواهد شد.

کُرد در ادامه به پرداخت ۳۲۱۸۲۲۲ میلیون ریال در قالب تعمیر، تکمیل و بازسازی واحدهای شهری اشاره کرد و گفت در نه ماهه نخست سال جاری ۱۹۰۰۰۰۰۰۰ میلیون ریال جهت خرید و ساخت واحدهای مسکونی مددجویان پرداخت شده است‌.

وی با بیان این که کمیته امداد شهرستان ماهشهر خدمات نوینی در بهبود شرایط زندگی در روستاها دارد، تأکید کرد: برخورداری تمامی خانوارهای تحت حمایت این نهاد از بیمه حوادث واحد های مسکونی و همچنین توسعه اشتغال روستایی، اعطای‌تسهیلات قرض‌ الحسنه برای راه‌‌اندازی شغل‌های متناسب با عرصه‌های طبیعی روستاهای شهرستان و همچنین پیشگیری از مهاجرت از جمله خدماتی است که هم‌ اکنون ارائه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز