خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد:

نقش موثر مدیریت افکار عمومی در بلایای طبیعی/ ضرورت تقویت هلال احمر

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۴۲۴

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: مدیریت افکار عمومی در بحران می تواند بسیار موثر و کارساز باشد و رسانه ها و خبرنگاران باید در این زمین پیشگام باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی خدادادی در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود نابسامانی و ناهماهنگی در روند کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه، اظهار کرد: متأسفانه در زلزله کرمانشاه ناهماهنگی هایی وجود داشت و شاهد بی نظمی و اتفاقات تلخی بودیم که نباید ایجاد می شد.

وی با اشاره به مرجعیت هلال احمر در جمع آوری و توزیع کمک های مردمی میان زلزله زدگان و وجود ساز وکارهای مشخص و تخصص در این نهاد برای کمک رسانی، افزود: هلال احمر یک نهاد مردمی و سرمایه ای ملی است و نباید تضعیف شود و اگر می خواهیم کاری را انجام دهیم، باید تخصص آن را هم داشته باشیم.

*اهمیت نقش مدیریت افکار عمومی در کاهش نگرانی های جامعه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به نقش مدیریت افکار عمومی در کاهش نگرانی های جامعه، تصریح کرد: مدیریت افکار عمومی در بحران می تواند بسیار موثر و کارساز باشد و رسانه ها و خبرنگاران باید در این زمین پیشگام باشند و در راستای منافع ملی قدم بردارند.

*ضرورت پرهیز از عملکرد جزیره ای و موازی کاری در کمک رسانی به بحران ها

خدادادی گفت: هلال احمر یک سازمان مردم نهاد است و تضعیف این نهاد تأثیر منفی در روند مقابله با آسیب های طبیعی دارد.

وی با اشاره به ضرورت هماهنگی نهادها و مردم در کمک رسانی در بحران ها و بلایای طبیعی، اضافه کرد: نباید کار را به صورت جزیره ای انجام دهیم و کاری را بکنیم که وظیفه تخصصی هلال احمر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: کمک های مردمی را به حساب هایی واریز و جمع آوری می کردند در حالی که نمی دانستند این کمک ها را چگونه هزینه کنند.

*توزیع نابسامان کمک های مردمی در کرمانشاه، ضرورت جهت گیری در راستای منافع ملی

خدادادی یادآور شد: عده ای در مناطق زلزله زده اقلام و کمک ها را بدون برنامه توزیع می کردند و  این نشان دهنده آن است که باید به سمت و سویی برویم که منافع ملی ما را تأمین و مشکلات را حل کند.

وی تصریح کرد: وقتی بحران فروکش می کند متاسفانه عده ای به صورت احساسی وارد میدان می شوند و بعد نمی توانند پای کار باشند در حالی که این نهاد های مردمی هستند که با حمایت دولت می توانند نقش آفرینی کنند و زمینه ساز مقابله با بلایای طبیعی باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز