خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان اعلام کرد:

ضرورت راه اندازی بازار فروش اموال دست دوم در اهواز

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۳۲۷

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان، بر ضرورت راه­ اندازی بانک اطلاعات فروشندگان اموال دست دوم و بازاری برای آنان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی در جلسه شورای پیشگیری شهرستان اهواز، گفت: ناامنی روانی ناشی از جرم سرقت در این شهرستان بیش از آمار واقعی آن است و مردم همه مسئولان را موظف به اجرای امنیت شهر می­دانند.

وی تصریح کرد: درصد قابل توجهی از اموال مسروقه توسط فروشندگان اموال دست دوم به فروش می­رسد و چون قطعات این اجناس با هم تعویض و ترکیب می­شوند، بیشتر کالاها قابل شناسایی نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی گفت: دادگستری به عنوان متولی امر پیشگیری از وقوع جرم، آماده همکاری با همه سازمان ­ها است.

وی بر تعیین مجازات­ های جایگزین برای برخی از محکومان تأکید کرد و گفت: باتوجه وجود 1800 عنوان مجرمانه در قوانین کشور، حجم وروردی متهمان و محکومان به زندان­ ها بالا است و این مسئله، موضوع بازپروی زندانیان را تحت تأثیر قرار می­دهد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان همچنین در خصوص موضوع بعدی این نشست که معاملات مسکن بود، اظهار کرد: بازار مسکن رو به تغییر است و خرید و فروش اینترنتی شدت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی گفت: باتوجه به این که همچنان دفاتر املاک فعالیت دارند و معاملات در این دفاتر صورت می­گیرد، باید اجرای قوانین معاملات مسکن در این دفاتر رعایت شود. به ویژه در بحث پیش فروش که مشکلات متعددی را به دنبال دارد و پرونده­های زیادی در محاکم قضایی با این موضوع تشکیل می­شود.

وی همچنین در ابتدای این جلسه ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، تصریح کرد: متأسفانه برخی از ابعاد شخصیت و زندگی امام حسین (ع) ناگفته مانده است و وظیفه مبلغان و مداحان است که بر اساس قرآن و سنت نبوی(ص)، به تمام ابعاد زندگی آن حضرت بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی گفت: بهترین کار این است که حسین و یزید زمان را بشناسیم و با رفتار درست و تبعیت محض از حسین زمان مقام معظم رهبری، به اسلام و نظام اسلامی خدمت نماییم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز