خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

صندوق بازنشستگی فولاد شأن مستمری‌بگیرانش را رعایت کند

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۵۰۳

نماینده شهرستان‌های ماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندر امام خمینی در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از سی سال خدمت در شرایط سخت، این حق بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد نیست که هر ماه برای حقوقشان دست به تجمع بزنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی گلمرادی در گفتگوی اختصاصی با ایلنا بیان داشت: بدون حتی یک ماه توقف، حق بازنشستگی از کارگران کسر می‌شود تا در دوران بازنشستگی با خیالی راحت بتوانند به امور زندگی خود بپردازند، ولی متأسفانه شاهدیم که به دلیل سیاست‌های غلط در گذشته، اکنون این عزیزان برای دریافت حقوقشان ناچارند هرماه مقابل استانداری خوزستان یا مراکز ذی‌ربط در پایتخت دست به تجمع بزنند.

این نماینده جنوب خوزستان در مجلس افزود: وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی باید هرچه سریع‌تر راهکاری برای برگشت مطالبات این صندوق ارائه نماید تا مستمری‌بگیران عزیز بتوانند مطالبات معوقه و حقوق ماهانه خود را به‌موقع دریافت کنند و شرمنده خانواده‌هایشان نشوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان داشت: ابهاماتی توسط برخی بازنشستگان صندوق فولاد در خصوص دارایی‌های این صندوق وجود دارد که باید توسط مسئولین این صندوق در کوتاه‌ترین زمان ممکن شفاف‌سازی شود و اگر خطایی صورت گرفته، فرد مقصر باید شناخته شود و جبران مافات گردد.

وی ادامه داد: بازنشستگان امروز، همان جهادگران دیروز هستند که در دوران دفاع مقدس و سازندگی از جان و سرمایه‌ی جوانی خود مایه گذاشتند تا چرخ اقتصاد مملکت از حرکت باز نماند، حالا بجای قدردانی از آنان، شاهد هستیم که هرازچندگاه این عزیزان به خیابان‌ها کشیده شده تا صدای اعتراضشان را به گوش مسئولین برسانند.

گلمرادی گفت: از شخص علی ربیعی وزیر کار می خواهم تا کارگروهی برای رفع این مشکل تشکیل گردد و هر چه سریع‌تر نتیجه‌ی اقدامات صورت گرفته را اعلام نمایند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این نوع برخورد با بازنشستگان باعث ایجاد دلسردی در نیروهای کار است، زیرا آنان نیز از آینده خود بیمناک می‌شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز