خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در چذابه:

اجرای پروژه آبرسانی به چذابه در کوتاه مدت، نشان همت مسئولین خوزستان است

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۳۲۶

وزیر نیرو امروز در چذابه گفت: اجرای پروژه آبرسانی به چذابه در کوتاه علامت دلگرم کننده از همت مسئولین خوزستان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، رضا اردکانیان در مراسم افتتاح طرح آبرسانی به چذابه اظهارکرد: در وفای به عهد خود که در مجلس به مردم خوزستان قول داده بودم در اینجا حضور یافته ام.

وی افزود: عرصه آب و برق، عرصه ای است که به طور مستقیم با امنیت و آسایش مردم در ارتباط است و هرکس به هرشکل در حوزه خدمت رسانی به مردم تاثیر گذار باشد باید به حال او غبطه خورد.

وزیر نیرو با تشکر از دست اندر کاران اجرای پروژه آبرسانی به چذابه بیان کرد: توسعه انسانی و مدیریتی و فیزیکی در یک مسیر و مدار متوازن قرار می گیرند. به نظرم اجرای چنین پروژه ای آن هم در زمان کوتاه علامت دلگرم کننده از همت مسئولین خوزستان است این استان نه فقط ظرفیت های خدادی بلکه به واسطه منابع انسانی گسترده می تواند الگوی دیگر استان ها باشد.

اردکانیان تصریح کرد: اجرای چنین پروژه هایی در کوتاه مدت ما را قادر خواهد کرد که در ظرفیت های مختلف استان بویژه ظرفیت مدیریت، چالش های پیش رو را پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه این پروژه نماد توانمندی خوزستان است، ادامه داد: امیدواریم خوزستان همچون گذشته منشا تحول باشد، استانی باشد کماکان با جذابیتی بالا که از ظرفیت های خود بهره مند شود.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: استاندار، مدیران زیر مجموعه های وزارت نیرو ، ظرفیت پیمانکاری بویژه قرارگاه خاتم الانبیا ، مقامات روحانی ، نمایندگان استان  همه قادر خواهند بود یاری دهند تا در یک فرایند منطقی به مسایل بپردازیم، ریشه را شناسایی و از پررنگ کردن آن نهراسیم تا با همکاری مسایل و مشکلات پیش رو را حل کنیم و با یک نگاه امیدوارانه با ایجاد امید و نشاط در مردم برای رونق بیشتر و دلگرمی مردم با پرهیز از تکرار نقاط ضعف و رسیدگی جدی به قصور مسیر پیش رو را پیش ببریم.

اردکانیان عنوان کرد: با اتکا به همکاران وزارت نیرو در استان و مجموعه های دیگر درخدمت شما هستم و انشالله با کمک هم در تولید برق مطمئن و پایدار، رفع مشکلات آب شرب و جمع آوری فاضلاب و همچنین تامین آب بخش کشاورزی روزهای روشن تری برای این استان زرخیز رقم بزنیم.

وی تصریح کرد: همانطور که تامین آب شرب حق حیاتی مردم است ما باید راجب مصرف، حساس باشیم و سعی کنیم صرفه جویی و مصرف بهینه را به هم یادآواری کنیم و در آلوده نکردن، بهره وری و کاهش تلفات آب در شبکه های شرب و کشاورزی بکوشیم. همچنین از توجه و حساسیت مردم درباره مصرف آب درجهت رفع مشکلات استفاده کنیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه انتقال آب مشکلات مناطق کم آب را حل نمی کند و عدم انتقال آن نقاط پرآب را پایدار نمی کند، گفت: مصرف است که پایداری را تضمین می کند اینکه چگونگی مصرف آب در بروز تنش های آبی تاثیز گذار است. هم مناطق پر آب و هم کم آب با ادامه مصرف بی رویه در بخش صنعت و کشاورزی، آلوده کردن منابع آب، عدم توجه و سرمایه گذاری در بهینه سازی مصرف راندمان آب را کاهش داده و با این تلفات قادر نخواهیم بود حیات را تضمین کنیم. اگر آب صحیح مصرف شود به اندازه کافی وجود دارد.

اردکانیان خاطرنشان کرد: آنچه درباره مشکلات مدیریت آب مطرح می شود درست است، اما این مدیریت صرفا در سطوح عالی مدیریتی نیست بلکه باید از سوی مردم هم اعمال شود؛ مدیریت آب صرفا در وزارت نیرو و شرکت های زیر مجموعه آن خلاصه نمی شود همه سازمان های سیاست گذار و حتی مردم در نوع مصرف نقش دارند و بخشی از این چرخه به حساب می آیند.

وی با بیان اینکه مشکلات ما مدیریت آب است نه کمیت، گفت: اگر امروز برخی از حوضه های آبی ما آلوده است و برای تامین آب مناطق مجاور آن مجبوریم از حوضه های دیگر با هزینه های زیاد آب انتقال دهیم. نتیجه نشان می دهد که ما به مصرف آب کم توجه بوده ایم.

وزیر نیرو بر استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاهها و سازمان های مردم نهاد در کنار مسئولین جهت به سرانجام رسیدن مصوبات دولت در حوزه آب،برق و فاضلاب تاکید کرد.

وی درپایان با تشکر از استاندارخوزستان و مسئولین استان تصریح کرد: مدیریت عالی استان تاکنون خوب عمل کرده است و با استفاده این نقش تاثیر گذار امیدواریم بتوانیم بسیاری از مشکلات آب،برق و فاضلاب این استان را حل کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز