خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان خبر داد:

اداره آب شهرستان شادگان رسماً آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۵۵۴

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: برای نخستین بار اداره آب شادگان را در این شهرستان تاسیس کردیم تا هماهنگی های منطقه ای بیشتر و پاسخگویی به کشاورزان به شکل مطلوب تری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، "محمدرضا شمسایی" در آیین افتتاحیه اداره آب شادگان افزود: امسال در هفدهمین سال خشکسالی استان به سر می بریم و همین موضوع باعث شده تا در انتهای حوضه رودخانه ها با مشکل تامین آب یا کیفیت مناسب مواجه باشیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده طی سالیان اخیر توسط سازمان آب و برق خوزستان، احداث و توسعه 10 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی، احداث بند و ایستگاه شهید همت و احداث سد رامشیر که منافع آن به مردم شادگان می رسد را از جمله اقدامات انجام شده در این شهرستان عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، همچنین از طرح آبرسانی به شهر و روستاهای شادگان یاد کرد و افزود: اجرای این طرح از چند ماه پیش، به طور جدی آغاز شده و امیدواریم خط جدید انتقال آب تا قبل از تابستان سال آینده با ظرفیت بالای انتقال به اتمام برسد.

شمسایی به مطالعات انجام شده طرح انتقال آب از رودخانه کارون تا انتهای محدوده نخیلات اشاره و عنوان کرد: عملیات اجرایی این پروژه که ویژگی برجسته آن، نجات نخیلات در مواقع خشکسالی است، به زودی آغاز می شود.

وی یادآور شد: چند سال پیش اداره محیط زیست احداث کانالی را به منظور تامین بخشی از آب هور آغاز و در همان زمان به دلیل نبود اعتبار نیمه کاره رها کرد که سازمان آب و برق خوزستان مسئولیت تکمیل این کار را نیز پذیرفت.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه مناقصه این طرح برگزار شده است، اظهار امیدواری کرد: با اتمام این کانال و احداث ایستگاه پمپاژ آن بتوانیم بویژه در تابستان ها که هور با کمبود آب مواجه می شود، از طریق رودخانه کارون بخشی از آب آن را تامین کنیم.

در ادامه، "احمد جعفری نسب" فرماندار شهرستان شادگان با قدردانی از اقدامات انجام شده توسط سازمان آب و برق خوزستان و تاسیس اداره آب این شهرستان، خواستار رسیدگی به وضعیت ایستگاه های پمپاژ فرسوده و جلوگیری از هدر رفت آب در رودخانه ها و انهار منطقه شد.

"هوشنگ حسونی زاده" معاون مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان نیز گفت: دیدگاه ما در بهره مندی از منابع آب در سطح استان، نگرشی یکسان است و اغلب توجه بیشتر به انتهای مسیر رودخانه هاست.

وی تاکید کرد: زنده نگه داشتن نخیلات شادگان جزو برنامه های اصلی سازمان آب و برق خوزستان است.

معاون مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به خشکسالی موجود و کم آبی شدید در چند سال گذشته افزود: به طور مثال امروز ورودی آب به رودخانه مارون پنج متر مکعب و رو به کاهش است، بنابراین تلاش ما استفاده به موقع و بهینه از میزان اندک آب است.

وی از اولین رهاسازی آب برای روزهای دهم تا پانزدهم آبان ماه مختص کشاورزان شادگان خبر داد و افزود: رهاسازی چهار تا پنج روز برای بالادست و 10 تا 12 روز برای پایین دست صورت خواهد گرفت.

در پایان، پس از افتتاح اداره آب شادگان، مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان به همراه نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسئولان ادارات و دستگاه های اجرایی این شهرستان، از عملیات احداث پروژه خط لوله انتقال آب شرب 52 اینچ دارخوین - شادگان بازدید کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز