خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا:

دیدگاه ها به هدر رفت آب نیازمند تغییر است

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۷۳۲

معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو گفت: امروزه می بایست دیدگاه ها نسبت به هدر رفت آب تغییر کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، رحیم میدانی شامگاه ٢٦ مهرماه در آیین اختتامیه چهارمین کنفرانس بین المللی رفتار بلندمدت سدها در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما افزود: باید به این نکته توجه داشته باشیم که در طول مسیر یا مصب آبی که وارد دریا می شود حیات برقرار است و نباید به این موضوع نگرش محلی یا منطقه ای داشت.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از سال ١٣٥٨ یک مسیر افتخار آفرین در سدسازی طی کرده و نباید این میزان رشد و ارتقا نادیده گرفته شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا ادامه داد: کاری که ما در دولت یازدهم برای مدیریت آب کشور انجام دادیم، فراهم کردن زمینه ای بود تا متخصصان بتوانند کارمان را مورد نقد و ارزیابی قرار دهند.

میدانی تصریح کرد: ایراد عمده سدسازی در کشور یا دیگر کشورها این بود که مسایل سدسازی به طور جامع و در مقیاس حوضه آبریز ارزیابی نمی شد.

وی با اشاره به محاسبه منابع آب تجدیدپذیر در دوره مدیریت کنونی آب کشور افزود: در محاسبات فعلی منابع آب تجدیدپذیر، حقابه محیط زیست به رسمیت شناخته می شود.

معاون وزیر نیرو افزود: اکنون با اقدامات انجام شده، منشاء ریزگردهای داخلی از ٨٥ درصد به ١٥ درصد کاهش یافته است.

میدانی با تاکید بر اینکه جایگاه انسانها در همه عرصه های توسعه باید به درستی دیده شود، افزود: روان آب های موجود در کشور منطبق با نیازهای ما نیست، بنابراین ناگزیریم سد سازی را ادامه دهیم.

وی بر توسعه نگرش سدسازی از درون کشور به خارج از آن و به ویژه کشورهای همسایه تاکید کرد و گفت: در مقوله توسعه سد سازی می بایست دایره نگرشمان را از درون کشور به خارج از مرزها توسعه دهیم تا مردم عزیز استان های خوزستان، ایلام، لرستان بوشهر و دیگر استان ها از هجوم ریزگردها در امان باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز