خبرگزاری کار ایران

معاون دریایی و بندری بنادر خوزستان خبر داد:

برگزاری مانور اطفاء همزمان چهار کانون حریق در پایانه های نفتی بندر امام

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۵۳۱

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: مانور مقابله با شرایط اضطرار ناشی از بروز حریق در پایانه های نفتی بدون اعلام قبلی و با هدف ارتقاء توان و آمادگی نیروهای مرکز ایمنی و آتش نشانی و نیروهای عملیاتی پایانه نفتی بندرامام خمینی(ره) جهت مقابله با چهارکانون حریق، به صورت همزمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان،«گرایلو»، ضمن اعلام این خبر افزود: باتوجه به سرمایه گذاری های بخش خصوصی در زمینه ی احداث  پایانه های  و مخازن نفتی به منظور تخلیه و بارگیری انواع فرآورده های سبک و سنگین نفتی در این مجتمع بندری، ارتقاء سطح ایمنی برای تداوم فعالیت های عملیاتی این نوع کالا بیش از پیش  ضرورت پیدا می کند.

وی تصریح کرد: این مانور غیرمترقبه در تداوم مانورهای ادواری با هدف ارتقاء توان و آمادگی  نیروهای  آتش نشانی و افزایش هماهنگی با نیروهای فعال در پایانه های نفتی برگزار شده و در جریان آن نقاط ضعف و آسیب پذیر حین بروز حوادث بررسی  گردید.

گرایلو در ادامه با اشاره به مشارکت دو گروه نیروهای مرکز ایمنی و آتش نشانی و نیروهای آتش نشانی بخش خصوصی فعال در پایانه نفتی، افزود: هر دو گروه از نیروهای شرکت کننده در مانور، ضمن ایفای نقش های محوله، انجام  کارهای گروهی را به منظور کاهش دامنه ی حریق و به حداقل رساندن خسارت های احتمالی تمرین  کردند.

وی ادامه داد: انجام عملیات اطفاء حریق اولیه با استفاده از خاموش کننده های دستی، در سرویس قراردادن سیستم آتش نشانی و انجام عملیات با استفاده از فوم آتش نشانی، انجام عملیات COOLING بر روی مخازن نگهداری مواد نفتی در معرض خطر را از جمله اقداماتی برشمرد که توسط نیروهای عملیاتی فعال در پایانه نفتی تمرین شد.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، با اشاره به انجام بررسی های اولیه و تبادل اطلاعات بین فرمانده آتش نشانی و فرمانده تیم واکنش در شرایط اضطرار پایانه نفتی، تشکیل و اعزام تیم امدادی به منظور خارج نمودن مصدومین از محل حادثه، اعزام تیم های اطفایی جهت انجام عملیات آتش نشانی در قسمت موتورخانه و اعزام  تیم پشتیبان به منظور پوشش مناسب تیم آتش نشان را از اقدامات آنان برشمرده و در ادامه بیان داشت: خارج نمودن مصدومین از محل حادثه و تحویل آنان به نیروهای درمانگاه از جمله دیگر مراحل مهم در حین اجرای این مانور بود که همزمان برای کنترل و اطفای چهار کانون حریق صورت گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز