خبرگزاری کار ایران

فرماندار بندر هندیجان:

لزوم راه‌اندازی مزارع پرورش میگو در هندیجان/منتظر استقرار اداره ثبت‌ اسناد هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۳۷۷

فرماندار بندر هندیجان گفت: راه‌اندازی مزارع پرورش میگو یعنی انقلاب اشتغال‌زایی در هندیجان، منتظر استقرار اداره ثبت‌اسناد در هندیجان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شهرستان بندر هندیجان، کوروش مودت در جلسه شورای اداری که با حضور نماینده مردم هندیجان در مجلس و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: 5 سر دهنه زیدون که حجم زیادی از آب رودخانه زهره هندیجان را می‌برد، با هماهنگی استانداری خوزستان بعد از 16 سال انجام شد.

 وی افزود: 2 مورد دیگر از سر دهنه‌ها پیمانکار آن تعیین‌شده تا هر چه سریع‌تر قبل از شروع سال زراعی ساخته شود. در بخش امیدیه نهر ملأ و کانال رجایی سر دهنه صورت گرفته است.

فرماندار هندیجان بیان کرد: با سر دهنه سازی های صورت گرفته در بخش‌های زیدون و امیدیه امیدواریم که مشکلات آبی در حوزه رودخانه زهره بخصوص در پایین‌دست نداشته باشیم.

وی گفت: هندیجان که مشکل آب دارد باید به سمت آبیاری قطره‌ای حرکت کند، 2 اداره میراث، فرهنگی و گردشگری، آبفار روستایی در هندیجان مستقرشده‌اند.

مودت عنوان کرد: ادارات ثبت‌اسناد، محیط‌زیست هنوز رسماً مستقر نشده‌اند ولی مکان مناسب را با حضور مدیران کل آن‌ها در اختیار گذاشته‌ایم.

منتظر اعلام نظر مدیران کل استان جهت استقرار ثبت‌اسناد و محیط‌زیست

وی افزود: منتظریم مدیران استانی ادارات ثبت‌اسناد و محیط‌زیست اعلام نظر نهایی کرده تا کار استقرار آن تکمیل شود. حضور ادارات در شهرستان به‌صورت کلی در اختیار ما نیست.

فرماندار هندیجان بیان کرد: مشکلات فاضلاب مسکن‌های مهر هندیجان با حضور مسئولان استان بررسی و رسیدگی خواهد شد.

وی گفت: تقلیل راه هندیجان به بهبهان، کهکیلویه و بویر احمد و زیدون از منطقه کوهستانی که 31 کیلومتر فاصله را با بهبهان کم می‌کند، با این کار هزینه‌های سوخت، فاصله و خطرات جاده‌ای کم می‌شود.

مودت عنوان کرد: هفته دفاع مقدس یک رویداد ملی بوده، وظیفه ما همکاری با سپاه در جهت برگزاری مناسبت‌ها در این ایام است. ما درآمد خاصی در هندیجان نداریم که بتوانیم منابع مالی برای برگزاری همه مناسبت‌ها و برنامه‌ها تأمین کنیم.

وی افزود: فرمانداری اعتبار ویژه‌ای در اختیار ندارد که بتواند هر مشکلی راحل کند، ما اعتبارات محدودی از تعاونی‌ها می‌گیریم و در جهت امنیت، مسائل مهم و اساسی هزینه می‌کنیم، امکانات و منابع مالی نداریم.

اعتبارات ویژه برای پوشش برنامه و مناسبت‌ها نداریم

فرماندار هندیجان بیان کرد: به سبب نبود اعتبارات لازم در هندیجان ما تاکنون با آبرومندی مراسمات را برگزار کرده‌ایم. سرویس مدارس را برای اولین بار ساماندهی و افرادی که مورد تأیید نیروی انتظامی باشند باید راننده سرویس‌ها شوند.

وی گفت: اکرم ندیمی پور رئیس میراث فرهنگی، حسین محسنی نژاد رئیس تربیت‌بدنی، عبدالنبی گشتیل رئیس شورای شهر از مدیران جدید هندیجان هستند.

مودت عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی نیازمندی‌های خود را هرچه سریع‌تر در اختیار نماینده مردم هندیجان قرار دهند.

وی افزود: 20 تعاونی متشکل از جوانان هندیجانی برای هزار هکتار مزرعه پرورش میگو درخواست داده‌اند و به دنبال احداث آن هستند.

فرماندار هندیجان بیان کرد: با همکاری استانداری خوزستان و اداره کل شیلات در حال صدور مجوز مزارع پرورش میگو هستیم، اگر پرورش میگو، آرتیمیا در این شهر فعال شود اشتغال‌زایی بسیاری در هندیجان صورت می‌گیرد.

 

انتهای پیام/
مهدی صادقی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز