خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد:

خوزستان هنوز از ناملایمات اجتماعی رنج می برد

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۷۳۵

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: با توجه به نگاهی که در شرکت ملی حفاری در زمینه محرومیت زدایی وجود دارد، این نگاه می تواند باعث هم افزایی با جمعیت هلال احمر در راستای آرمان های بشردوستانه و توانمندسازی اقشار آسیب پذیر باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی خدادادی صبح امروز در آئین گشایش خانه هلال شرکت ملی حفاری ایران در اهواز اظهار کرد: تاریخ نفت در خوزستان با شرکت نفت و ملی حفاری شکل گرفته و برای ما خاطرات زیادی به همراه دارد و جزئی از تاریخ کشورمان است که قابل چشم پوشی و فراموشی نیست.

تلاش های صورت گرفته در شرکت ملی حفاری، جزو دستاوردهای کلان انقلاب است

وی با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در مجموعه ملی حفاری افزود: تلاش  هایی که می کنید و خدماتی  که ارائه می دهید با توجه به شرایط جوی خوزستان که شرایط طاقت فرسایی دارد و تنگناهایی که در سال های اخیر وجود داشته، به طور حتم یکی از دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه مهار چاه شماره یک همیشه یادآور خاطرات بسیار زیادی برای ما است و درس های بزرگی را به ما می دهد که الان جزیی از تاریخ کشور شده است، افزود: قطعاً مردمی که در این استان حضور دارند انس و الفتی با این شرایط دارند و باید مورد توجه قرار بگیرند و نیازهای اولیه و حداقل هایی که وجود دارد باید برای آنها تأمین شود.

به گفته خدادادی کارکنان شرکت ملی حفاری با تحمل شرایط سخت و طاقت فرسای کاری توانسته اند در راستای استقلال صنعت حفاری از دنیا خدمات درخشانی را از خود بجا گذارند که این همه تلاش شایسته تقدیر همیشگی است.

توانمندسازی اقشار آسیب پذیر در راستای اهداف جمعیت هلال احمر

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر خوزستان هم با توجه به شرایط و محرومیت مفرطی که در استان وجود دارد که شاید در چند سال گذشته کسی به آن توجهی نمی کرد گام های اساسی برای محرومیت زدایی و توانمندسازی مردم خوزستان در راستای اهداف هلال احمر و کاهش آلام بشری برداشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان یادآور شد: نمونه بارز شرایط نامساعد و محرومیت مفرط را می توان در مناطق دوردست و صعب العبوری مشاهده کرد که رفع این نیازمندی ها می تواند هم گام بلندی در کاهش آلام بشری و فعالیتی بشردوستانه باشد.

ضرورت ایجاد عزم ملی برای رفع معضلات خوزستان با فعالیت های فرابخشی

خدادادی با اشاره به وجود برخی معضلات و آسیب های طبیعی و اجتماعی در استان و ضرورت ایجاد عزم ملی برای رفع آنها و جایگاه خوزستان در زمینه این معضلات در کشور، ادامه داد: خوزستان در همه زمینه ها معضلاتی دارد که یکی از این معضلات غرق شدگی است که خوزستان در کشور در این حادثه دارای رتبه نخست است و باید برای رفع این مشکل چاره ای اندیشید.

وی به افزایش آمار طلاق و اعتیاد به عنوان یکی دیگر از آسیب ها و معضلات خوزستان است اشاره کرد و گفت: با توجه به مسئولیتی که شرکت های صنعتی در زمینه مسئولیت های اجتماعی و ارائه خدمات عام المنفعه دارند، می توان از پتانسیل موجود در شرکت ملی حفاری ایران در حل این مشکلات بهره جست.

بیش از 90 درصد جامعه آمادگی مقابله با مخاطرات طبیعی را ندارند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: آسیب های اجتماعی و معضلات زیست محیطی، زندگی در خوزستان را به خطر انداخته است و باید شرایطی را در خوزستان فراهم کرد که زمینه ساز امنیت در کشور باشد.

خدادادی با بیان اینکه خوزستان به عنوان منبع انرژی و زیرساخت های کشاورزی مورد توجه است و با توجه به شرایط خاصی که دارد بیشترین سرمایه گذاری در خوزستان انجام می شود، اضافه کرد: ضریب خطر پذیری در کشور ما 8 از 10 است که اگر بتوانیم آن را به عدد 4 برسانیم می تواند به بهبود شرایط اجتماعی کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد آحاد جامعه آمادگی مقابله با مخاطرات طبیعی را ندارند و آموزش لازم در جامعه ارائه نشده است، گفت: جمعیت هلال احمر با توجه به رسالتی که دارد طرح خادم و دادرس را در حوزه آموزش های امدادی و کمک های اولیه به منظور توانمندسازی آحاد جامعه و اقشار مختلف مردم برای مواجه و مقابله با مخاطرات طبیعی در دست اجرا دارد.

ضرورت تلاش برای تاب آوری اجتماعی در برابر بحران ها و آسیب های اجتماعی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: طرح دادرس(دانش آموز آماده در روزهای سخت) در حوزه دانش آموزی برای توانمندسازی دانش آموزان برای مواجه با شرایط سخت و بحرانی اجرا می شود.

وی با اشاره به تاب آوری جامعه در برابر بحران ها و آسیب های اجتماعی، تصریح کرد: یکی از مباحثی که در استان خوزستان وجود دارد تاب آوری است که در اهداف جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ جهانی قرار دارد که اگر آموزش های لازم را در زمینه تاب آوری به جامعه ارائه دهیم، می توانیم ضریب تاب آوری جامعه را در برابر مخاطرات طبیعی ارتقاء بدهیم.

بر اساس این گزارش، در نشست مشترک جمعیت هلال احمر خوزستان و شرکت ملی حفاری ایران، حول محورهای همکاری های مشترک در عرصه آموزش های امدادی و خودمراقبتی، محرومیت زدایی و توانمندسازی اقشار آسیب پذیر، خدمات متقابل بهداشتی و درمانی و سایر عرصه های مرتبط بحث و تبادل نظر شد. در پایان این نشست مهندس حیدر بهمنی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران پس از رونمایی از کارت عضویت و با پوشیدن لباس هلال احمر، داوطلب افتخاری جمعیت هلال احمر شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز