خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر نیرو انجام شد؛

بهره‌برداری از طرح آبیاری و زهکشی تامین آب نخلستان‌های آبادان و خرمشهر

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۷۹۵

عصر امروز با حضور وزیر نیرو دو طرح شبکه آبیاری و زهکشی نخلستان های آبادان و خرمشهر به بهره برداری رسید، براساس این طرح قرار است 32 هزار هکتار از نخلستان های اطراف رودخانه های اروندرود و بهمنشیر احیاء شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، طرح شبکه آبیاری و زهکشی نخلستان‌های آبادان و خرمشهر با حضور وزیر نیرو عصر امروز دوشنبه 19 تیرماه به بهره برداری رسید که بر اساس این طرح، 32 هزار هکتار از نخلستان های اطراف رودخانه های اروند رود و بهمنشیر احیا می‌شوند.

هدف از اجرای این طرح جلوگیری از نابودی32 هزار هکتار از نخلستان های آبادان و خرمشهر و احیای نخل های حاشیه رودخانه های اروند رود و بهمنشیر عنوان شده است.

همچنین از جمله دیگر اهداف این طرح کمک به بهبود وضعیت اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت کشاورزان منطقه و ایجاد انگیزه در بین آنان و البته جلوگیری از ورود آب شور خلیج فارس به اروند رود و بهمنشیر و جلوگیری از هدر رفت آب نیز اشاره شده است.

بر اساس این گزارش، برای جلوگیری از ورود آب شور خلیج فارس به رودخانه های بهمنشیر و کارون سه سد سلولی طراحی شده است، که دو سد اول در بالادست و انتهای رودخانه بهمنشیر قرار دارند و سد سوم نیز بر روی رودخانه کارون واقع شده که قرار است مانع ورود آب شور خلیج فارس به این رودخانه شوند.  

برای اجرای این طرح بیش از 100 کیلومتر کانال آبرسان و حدود 72 ایستگاه پمپاژ آبیاری و زهکشی تعبیه شده است.

گفتنی است، مطالعات اولیه این پروژه در سال 1352 شروع و در سال 1354 این مطالعات نهایی شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز