خبرگزاری کار ایران

پیش از ظهر امروز؛

طرح آبیاری و زهکشی رامهرمز با حضور وزیر نیرو افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۵۹۷

پروژه شبکه آبیاری و زهکشی ساحل راست ناحیه دوم رامهرمز با حضور وزیر نیرو در شهرستان رامهرمز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، حمید چیت چیان که امروز دوشنبه 19 تیرماه جهت افتتاح چند طرح و پروژه به استان خوزستان سفر کرده است، پیش از ظهر امروز وارد شهرستان رامهرمز شد و پروژه شبکه آبیاری و زهکشی ساحل راست ناحیه دوم در این شهرستان را افتتاح کرد.

کارفرمای این پروژه سازمان آب و برق خوزستان و پیمانکار آن نیز شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور است.

شبکه آبیاری و زهکشی رامهرمز به مساحت حدود ۲۷ هزار و ۵۶۹ هکتار در جنوب غرب استان خوزستان و حاشیه شهرستان رامهرمز واقع شده و رودخانه الله (اعلا) منبع اصلی تأمین کننده آب آن است.

این شبکه شامل پنج ناحیه عمرانی است که دو ناحیه در سمت چپ و سه ناحیه در سمت راست رودخانه واقع شده و به صورت ثقلی و با استفاده از سد انحرافی که در حدود۷۲ کیلومتر پائین دست سد مخزنی جره و در نزدیکی روستای زیرزرد بر روی رودخانه فوق احداث و تأمین آب می شود.

تأمین آب مورد نیاز حدود ۴۰۵۰ هکتار از اراضی غرب شهرستان رامهرمز، استفاده بهینه از پتانسیل آب و خاک و مکانیزه کردن کشاورزی، زهکشی اراضی منطقه، شکوفایی اقتصادی و فرهنگی در منطقه پروژه و ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها از اهداف اجرایی این پروژه به شمار می رود.

در این  پروژه یک میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب خاکبرداری، یک میلیون و ۵۱۰ هزار خاکریزی، یک میلیون و ۲۶۰ هزار مترمکعب کانال کنی، ۶۳۵ هزار کیلوگرم آرماتوربندی، ۲۲ هزار مترمربع قالب بندی، هفت هزار و ۱۰۰ مترمکعب بتن ابنیه، ۲۰ هزار مترمکعب بتن لاینینگ، ۱۲۵ هزار مترمربع ایزوگام، ۵۵ هزار کیلوگرم کارهای فولادی سنگین و چهار هزار و ۵۰۰ متر طول لوله گذاری انهار سنتی مورد استفاده قرار گرفته است.

مبلغ اولیه پیمان افزون بر ۹۰ میلیارد و ۴۷۴ میلیون تومان است.

۸۸ سازه آبگیر، ۹۴ سازه پارشال فوم، ۲۸ سازه چک، ۲۶ سازه چک دراپ، ۱۲ سازه دراپ، ۱۵ سازه کالورت، ۶ سازه سیفون، ۱۷ سازه سرریز، ۱۱ سازه پل ماشین رو و یک سازه کالورت دراپ در این پروژه وجود دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز