خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان:

۹۰درصد راههای خوزستان شریانی است

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۲۹۵

از آنجایی که ۲۰درصد از مجموع حمل و نقل سنگین کشور در محورهای ارتباطی خوزستان انجام می‌شود بحثتامین ایمنی در این استان از اهمیت خاصی برخوردار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان صبح امروز گفت: طبق تعریف وزارت راه و شهرسازی، ۹۰درصد راه‌های این استان شریانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، احمد سیاحی اظهار داشت: راه‌های خوزستان در اقتصاد ملی نقش اساسی دارد؛ ۲۰درصد حمل و نقل سنگین کشور، ۴۴درصد صادرات بنادر و ۱۷درصد صادرات کشور از خوزستان انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به این مساله، ارتقای ایمنی راه‌های خوزستان به انجام رسیده و وظایف ۱۳دستگاه اجرایی مربوط در ۱۳ محور اولویت دار استان مشخص شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد: از آنجایی که ۲۰درصد از مجموع حمل و نقل سنگین کشور در محورهای ارتباطی خوزستان انجام می‌شود بحثتامین ایمنی در این استان از اهمیت خاصی برخوردار است.

لازم به ذکر است در خوزستان هم اینک پنج هزار و ۱۵۰کیلومتر راه وجود دارد که طول آزاد راه‌های آن ۹۰ کیلومتر و بزرگراه‌هایش نیز ۸۸۵کیلومتر است.

در این استان ۱۱هزار و ۲۰۷کیلومتر راه روستایی وجود دارد که هفت هزار و ۲۰۰کیلومتر آن از پوشش آسفالت برخوردار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز