خبرگزاری کار ایران

به مناسبت هفته ملی ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی؛

مانور بزرگ امداد و نجات در زلزله در محور اهواز - حمیدیه برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۱۸۶

در این مانور پس از اجرای رژه خودرویی، یک زلزله به صورت نمادین حادثو ۲۰۰ نفر صدمه دیدند، ماکت روستا تخریب و پس از آن ابتدا گروه ارزیاب و نیروی انتطامی و… وارد منطقه شدند.

مانور بزرگ امداد و نجات در زلزله با رویکرد اسکان اضطراری، به مناسبت هفته ملی ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی در محور اهواز - حمیدیه، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در حاشیه این مانور در جمع خبرنگاران هدف از برگزاری این مانور را ارزیابی توانمندی‌ها و نقاط قوت کارگروه مدیریت بحران برای پاسخ گویی در مواقع اضطراری اعلام کرد.

هاشم بالدی افزود: برای مقابله با حوادثباید تلاش بیشتری انجام دهیم تا به نقطه آرمانی برسیم و در خصوص آمادگی و پیشگیری در برابر بلایا باید برنامه ریزی بیشتری انجام دهیم و آموزش‌های همگانی در جامعه نهادینه شود.

علی خدادادی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان، نیز در این مانور اظهار داشت: پتانسیل خوبی در استان برای مقابله با حوادثوجود دارد که با برنامه ریزی صحیح و بهتر از گذشته، می‌توان این پتانسیل را فعال کرد.

رییس جمعیت هلال احمر اهواز افزود: در این مانور پس از اجرای رژه خودرویی، یک زلزله به صورت نمادین حادثو ۲۰۰ نفر صدمه دیدند، ماکت روستا تخریب و پس از آن ابتدا گروه ارزیاب و نیروی انتطامی وارد منطقه شدند، سپس گروه‌های فوریتی کلیه دستگاه‌ها به بازسازی زیر ساخت‌های تخریب شده پرداختند و نهایتا اردوگاه زلزله زدگان و بیمارستان سیار توسط اورژانس و هلال احمر برپا شد.

سید فتح اله هاشم‌نژاد افزود: در این مانور به صورت نمادین مصدومین از طریق بالگرد به بیمارستان انتقال یافتند.

وی با بیان اینکه این عملیات در روستای دهکده شهرستان حمیدیه برگزار گردید، گفت: این عملیات با حضور جمعیت هلال احمر شهرستان‌های اهواز و دشت آزادگان با همراهی فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی شهرستان حمیدیه و اورژانس، آتش نشانی، سازمان آب و برق، شرکت گاز، پالایش و پخش، نیروی انتظامی و مخابرات استان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز