خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری رامشیر تأکید کرد:

در کشتار و ذبح شرعی دام و طیور و نظارت بر آن تلاش شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۲۳۷

ذبح شرعی و بهداشتی از اولویت های اصلی در مسائل بهداشتی شهرستان است و این گونه مسائل علاوه بر سلامت جسم بر سلامت روح نیز تأثیر گذار خواهد بود.

سرپرست فرمانداری شهرستان رامشیر گفت: ذبح شرعی و بهداشتی دام و طیور از اولویت های اصلی مسائل بهداشتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، عبدالرضا نوری در خصوص تعیین ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه دام و طیور اظهار داشت: اسلام برای تغذیه مردم اهمیت فراوانی قائل شده است و به همین دلیل باید در کشتار و ذبح شرعی دام و طیور و نظارت بر آن تلاش شود.

سرپرست فرمانداری رامشیر با قدردانی از زحمات مسئولان حوزه نمایندگی ولی فقیه در مجموعه جهاد کشاورزی گفت: تأمین غذای حلال و بهداشتی برای مردم یکی از وظایف حکومت اسلامی است و وظیفه ماست که کشتار و ذبح شرعی در کشتارگاه های دام و طیور را در جامعه نهادینه کنیم تا مردم به نظارت صحیح و شرعی ناظرین اعتماد و اعتقاد پیدا کنند.

وی افزود: ذبح شرعی و بهداشتی از اولویت های اصلی در مسائل بهداشتی شهرستان است و این گونه مسائل علاوه بر سلامت جسم بر سلامت روح نیز تأثیر گذار خواهد بود.

در ادامه، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان به نظارت دقیق بر ذبح شرعی تاکید کرد و افزود: ناظر شرعی در کشتارگاه ها چشم و گوش مسئولین هستند. نظارت دقیق بر ذبح دام و طیور موجب اعتماد بیشتر مردم به نظام اسلامی می شود.

حجت الاسلام لویمی با تاکید بر نظارت و توجه ویژه به ذبح شرعی در کشتارگاه ها و با بیان اینکه مساله غذای حلال در اسلام و بخصوص در فقه جعفری بسیار تأکید شده است گفت: خوشبختانه هم اکنون ذبح شرعی دام ها با حساسیت ویژه ای در کشتارگاه ها صورت می پذیرد.

گفتنی است در کشتارگاه رامشیر ماهانه بیش از ۲۰۰ رأس دام سبک و سنگین ذبح و روانه بازار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز