خبرگزاری کار ایران

بمناسبت عید مبعثو در کافه هنر ستاره ماهشهر؛

نشست شاعران و هنرمندان ماهشهر برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۴۲۸

در این نشست علاوه بر اجرای موسیقی سنتی و شعر خوانی، ابراهیم قیصری ادیب معاصر به نیز به ایراد سخنرانی پرداخت.

به مناسبت عید سعید مبعث، جمعی از هنرمندان و شاعران شهرستان ماهشهر در کافه هنر ستاره این شهرستان، مبعثحضرت رسول اکرم «ص» را جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی «ره»، میهمان ویژه این مراسم، ادیب و حافظ شناس نام آشنا، دکتر ابراهیم قیصری بود که ضمن ابراز خرسندی از حضور در این محفل، به ایراد سخنرانی پرداخت.

قیصری که با تشویق پر شور حاضرین، دعوت به سخنرانی شده بود گفت: بیشتر مایلم در این محفل صمیمی، شنوده باشم تا گوینده، ولی بر حسب تکلیف به جنبه هایی از شعر ایران می پردازم.

وی افزود: شعر، زمان و مکان نمی شناسد، از این روست که مثلا شعر خیام را تمام جهان می شناسند. چرا؟ چون شعر خیام زبان حال بشریت در تمام دوران ها ست. جبر، اختیار، چرایی آمدن و کجاییِ رفتن، همه پرسش های مشترکی ست که تمامی مردم جهان در آن مشترک هستند.

این ادیب فرهیخته از شاعران خواست تا قدر لحظاتِ دست دادنِ شعور نبوت را بدانند، و هرگاه این حالت را در خود احساس کردند، ولو در حد یک مصراع یا بیت یا بند، آنرا را یادداشت کرده و در فرصتی مناسبت به تکمیل آن بپردازند.

قیصری در ادامه گفت: هر چند اهل انتقاد و گِله گذاری نیستم، ولی شهرستان ماهشهر که یکی از مناطق ثروتمند کشور است باید در حوزه فرهنگ نیز بیش از سایر نقاط کشور سرمایه گذاری کند.

وی به پیشنهاد سال ها پیش خود به مسوولین ماهشهری مبنی بر واگذاری کتابخانه ی ۱۰ هزار جلدی خود مشروط به واگذاری محلی مناسب برای این کتاب ها اشاره کرده و گفت: این مجموعه ی نفیس و ارزشمند که حاصل بیش از نیم قرن تلاش اینجانب بوده و با ریال ریال پول دانشجویی خریداری شده است، علیرغم تمایل به اهدا کردن آن، تاکنون هیچ مسوول یا نهادی در این رابطه پاسخگو نبوده است. این در حالی است که کارشناسان ارزش این مجموعه نفیس را بیش از ده میلیارد ریال تخمین زده اند.

پیش از سخنان ابراهیم قیصری، ذوالفقار شریعت شاعر و رئیس انجمن ادبی کار، به نمایندگی از طرف جامعه هنری و ادبی ماهشهر و بندر امام، حضور مدعوین و این ادیب فرهیخته را گرامی داشت.

در ادامه برنامه، موسیقی سنتی توسط جمعی از هنرمندان ماهشهر اجرا شد و سپس تعدادی از شاعران حاضر از جمله: گودرز عباسی، محسن نظارت، عبدالعظیم عربی، دره نژاد، جعفر رفیعیان، عصمت حسینی و تعدادی دیگر از شاعرن جوان سروده های خود را ارائه نمودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز