خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر خوزستان:

۱۲۰ کارگر صابون‌سازی خرمشهر تا۲۰ ماه حقوق طلبکار هستند

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۱۹۶

به دنبال خصوصی سازی صابون‌سازی خرمشهر در در سال ۸۷ مطالبات مزدی و بیمه‌ای ۱۲۰ کارگر این واحد تولیدی با تاخیر پرداخت شده‌است / کارفرمای صابوسازی خرمشهر ایجاد یکسری جو سازی‌ها در محیط این واحد صنعتی را دلیل توقف فعالیت کارخانه عنوان می کند

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان از تاخیر ۵ تا۲۰ ماهه در پرداخت حقوق کارگران صابون سازی خرمشهر خبر داد.

«آقایار حسینی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: از سال ۸۷ که کارخانه صابون سازی خرمشهر با منفک شدن ازسازمان بنیاد شهید کاملا به بخش خصوصی واگذار شد، کارفرمای کارخانه جدید به دلایل مشکلات مدیریتی نتوانست مطالبات مزدی و بیمه‌ای کارگران را پرداخت کند.

وی گفت: این واحد تولیدی حدود ۲۶ ماه است که به دلیل مشکلات مدیریتی تعطیل شده است و کارگران در اینمدت فقط توانسته‌اند بخشی از حقوق خود را با شکایت به مراجع قانونی با فروش دارایی‌های کارخانه دریافت کنند.

او تعداد کارگران این. صابون سازی خرمشهر را ۱۲۰ نفر ذکر کرد وگفت: ۱۰۰ نفر ازکارگران رسمی و بقیه قرار دادی هستند.

او در ادامه درباره سوابق بیمه تامین اجتماعی کارگران گفت: علاوه بر تعویق حقوق کارگران، کارفرما از ابتدای سال ۹۲ بیمه کارگران را واریز نمی‌کند به همین دلیل دفترچه در مانی کارگران فاقد اعتبار است ودر این زمینه کارگران دچار مشکلات عدیده‌ای هستند.

این فعال کارگری با بیان اینکه این کارخانه برای راه اندازی مجدد و تولید هیچ مشکلی ندارد، تصریح کرد: همه دستگاهای وماشین آلات کارخانه صابون سازی خرمشهر مدرن وآماده تولید هستند وتن‌ها مشکلات مدیریتی است که مانع از راه اندازی کارخانه شده است.

حسینی همچنین اظهار داشت: همه کارگران این کارخانه هر روز صبح در محل کارشان حاضر می‌شوند اما کارفرمابرای کارگران کارخانه کار ایجاد نمی‌کند.

به گفته وی مجموع دریافتی کارگران در طول این ۲۶ ماه از تعطیلی کارخانه حدود یک الی دو ماه حقوق بوده که آنهم با دخالت اداره کار با شکایتی که کارگران از کارفرما کرده‌اند، به حساب کارگران واریز شده است.

دبیر خانه کارگر خوزستان با اشاره به سوابق ۷ تا ۲۰ ساله کارگران این واحد تولیدی ابراز داشت: حدود ۲۰ نفر از کارگران صابون سازی خرمشهر به دلیل فشاری که از دریافت نکردن حقوق متجمل می‌شدمد محل کار خود را ترک کرده‌اند.

گفتنی است صابون سازی خرمشهربا نام تجاری صنایع بهداشتی یاس تولید کننده گلیسرین. انواع صابون‌های جامد وسایر مواد شوینده، زیر مجموعه صنایع بهداشتی داروگر(کف) است.

توضیحات کارفرما
در این رابطه آقای «بیژن اسماعیلی» مدیر عامل مجموعه صنایع بهداشتی داروگر ضمن تایید توقف تولید در کارخانه صابون سازی خرمشهر، گفت: ایجاد یکسری جو سازی‌ها در محیط این واحد صنعتی مانع ادامه فعالیت کارخانه شده است.

او با بیان اینکه ما قصد داریم کارخانه صابون سازی خرمشهر را توسعه دهیم افزود: متاسفانه در این فاصله وقوع مشکلاتی مانع عملی شدن توسعه کارخانه شده است.

او گفت: کارگران این کارخانه بدنبال عدم دریافت حقوق به مراجع قضایی شکایت کرده‌اند وبه دنبال شکایت خود با به فروش رساندن دارایی‌های کارخانه و همچنین تجهزیات وماشین الات آن بخش زیادی از مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.

او در این زمینه اضافه کرد: پی گیری‌های ما برای متوقف کردن اموال کارخانه به نتیجه نرسید و در ‌‌نهایت به دلیل فروش بخش اعظمی از ماشین آلات کارخانه، مشکلات این واحد برای بازگشایی گسترده‌تر شده است.

وی معتقد است، تنها راه نجات این واحد این است که کارخانه مجددا بازسازی و تجهیز شود و کارگران نیز تا زمان بازسازی کارخانه از خدمات مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند.

به گفته وی، اگر این پیشنهاد عملی شود سریعا اقدامات بازسازی کارخانه اغاز وفعالیت تولیدی ان از سر گرفته خواهد شد و امیدواریم که مسئولان نیز در این زمینه با ما همکاری داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز