خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز خبر داد:

بیش از ۸۵۰۰ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در طرح سلامت نوروزی

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۴۱۹

از جمله مسائل مهمی که مورد توجه بازرسان بوده رعایت استانداردهای بهداشتی، فضای فیزیکی عرضه مواد غذایی، وسایل و تجهیزات و ابزار کار مراکز عرضه کنندگان مواد غذایی بوده است.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: ۸۸۶۴ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی توسط کار‌شناسان بهداشت محیط شرق اهواز در طرح بسیج سلامت نوروزی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مهرداد شریفی گفت: در راستای ارتقاء وضعیت بهداشتی مراکز تهیه و توزیع و اماکن بین راهی و اماکن عمومی در مدت ۴۵ روز طرح بسیج سلامت نوروزی، در منطقه شرق اهواز بیش از ۲۹ نفر از کار‌شناسان بهداشت محیط این مرکز در دو شیفت صبح و عصر به صورت فعال و ضربتی از کلیه مراکز و اماکن(هتل‌ها، فرودگاه، پمپ بنزین‌ها، مدارس محل اسکان میهمانان نوروزی، محل‌های اسکان راهیان نور و…) منطقه تحت پوشش خود بازدید به عمل آوردند و نقاط ضعف و قوت با ارائه راهکار به مسولین مربوطه و متصدیان یادآوری نمودند.

شریفی همچنین اظهار داشت که: در بازدیدهای انجام گرفته در این مدت از جمله مسائل مهمی که مورد توجه بازرسان بوده رعایت استانداردهای بهداشتی، فضای فیزیکی عرضه مواد غذایی وسایل و تجهیزات و ابزار کار مراکز بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و درمان همچنین سلامت جسمی متصدیان و عرضه کنندگان مواد غذایی بوده است.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز ضمن تأکید بر این موضوع که سلامتی حق مسلم همه افراد جامعه است و سلامتی نیز بالا‌ترین نعمت الهی است از خریداران محترم مواد غذایی خواست که جهت حفظ سلامت خود در خریدهای روزانه به مواردی از جمله تاریخ تولید و انقضا پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت، سری ساخت کالا‌ها توجه داشته و از محل‌هایی که دارای معیار بهداشتی هستند خرید نمایند.

شریفی گفت: در این بازدید‌ها تعداد ۳۰۰۰ مورد کلرسنجی از آب به عمل آمده که تعداد ۲۴۷۷ مورد دارای کلر مطلوب بوده و تعداد ۳۹۱ مورد نمونه برداری میکروبی آب صورت گرفت که نتایج همه موارد مطلوب بوده است. همچنین تعداد ۲۵۰ مورد نمونه برداری از مواد غذایی به عمل آمده و تعداد ۴۳ مورد اخطاریه ۴۸ ساعته و تعداد ۲۰۷ مورد اخطاریه با مهلت قانونی جهت مراکز تهیه و توزیع وهمچنین تعداد ۱۶۵۰کارت تندرستی جهت شاغلین و متصدیان مراکز و اماکن صادر شد.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز در پایان گفت: همچنین در این بازدید‌ها مقدار ۱۶۵۷کیلوگرم مواد غذایی فاسد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی کشف و معدوم شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز