خبرگزاری کار ایران

از سوی معاون اجرایی مرکز بهداشت غرب اهواز تشریح شد:

برنامه‌های هفته سلامت در مرکز بهداشت غرب اهواز

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۴۱۷

در حال حاضر اولویت بهداشتی در کشور ما آموزش در خصوص خود مراقبتی به منظور پیشگیری از بیماری های غیر واگیر می باشد.

به منظور برنامه ریزی جهت برگزاری برنامه‌های هفته سلامت، کمیته اجرایی با حضور اعضا خود شامل معاون اجرایی مرکز مسئولین واحدهای ستادی در مرکز بهداشت غرب اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرنگار ایلنا از خوزستان، حکیم‌زاده معاون اجرایی مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به شعار سال هفته سلامت ۹۳ با عنوان(یک عمر سلامت با خودمراقبتی) تصریح کرد: در حال حاضر اولویت بهداشتی در کشور ما آموزش در خصوص خود مراقبتی به منظور پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر است.

وی افزود: آموزش در خصوص تحرک بدنی و کاهش مصرف دخانیات، کاهش عوامل استرس زا، رژیم غذایی مناسب، کاهش مصرف روغن و نمک، کنترل خشم و رفتار، مهارت‌های فرزند پروری، مراقبت‌های دهان و دندان را از جمله مصادیق شعار امسال هفته سلامت است.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه هدف سازمان جهانی بهداشت، خانواده‌ها و سازمان است لذا اطلاع رسانی باید در سطح وسیع صورت گیرد.

مرجان خانی مسئول واحد آموزش و ارتقاء سلامت نیز در ادامه در خصوص اقدامات هفته سلامت گفت: همکاری برون بخشی در برگزاری فعالیت‌ها می‌تواند باعثجلب مشارکت در امور بهداشتی و تأمین سلامت مردم شود.

خانی برخی از فعالیتهای مرکز بهداشت غرب اهواز را شامل: ﺑﺮﮔﺰاری ﻣﺮاﺳﻢ ﻋﯿﺎدت از ﺑﯿﻤﺎران و ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﺑﯿﻤﺎران ﺑﯽﺑﻀﺎﻋﺖ، چاپ ﺑﺮوﺷﻮر، ﭘﻤﻔﻠﺖ، ﭘﻮﺳﺘﺮ و ﺳﺎﯾﺮ ﻣﻮاد آﻣﻮزﺷﯽ، ﺑﺮﮔﺰاری ﻣﺴﺎﺑﻘﮥ ﻧﻘﺎﺷﯽ وﯾﮋه داﻧﺶآﻣﻮزان درﺑﺎره «ﺷﻌﺎر ﺳﺎل»، اﻋﻼم ﭘﺮوژهﻫﺎی ﻣﻠﯽ ﻗﺎﺑﻞ ﺑﻬﺮهﺑﺮداری در ﻫﻔﺘﮥ ﺳﻼﻣﺖو غیره عنوان نمود.

مسئول واحد آموزش سلامت مرکز بهداشت غرب اهواز در پایان عناوین روزهای هفته سلامت را به شرح ذیل عنوان نمود:

دوﺷﻨﺒﻪ ۱ اردﯾﺒﻬﺸﺖ: ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزی ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن و ﺟﻮاﻧﺎن ﺑﺮای ﺧﻮدﻣﺮاﻗﺒﺘﯽ

ﺳﻪ ﺷﻨﺒﻪ ۲ اردﯾﺒﻬﺸﺖ: ﻋﻤﻮم ﻣﺮدم، ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ ﺧﻮدﻣﺮاﻗﺒﺘﯽ

ﭼﻬﺎرﺷﻨﺒﻪ ۳ اردﯾﺒﻬﺸﺖ: ﺧﺎﻧﻮاده، ﺧﺎﺳﺘﮕﺎه ﺧﻮدﻣﺮاﻗﺒﺘﯽ

ﭘﻨﺞ ﺷﻨﺒﻪ ۴ اردﯾﺒﻬﺸﺖ: رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ، ﻣﺮوﺟﺎن ﺧﻮدﻣﺮاﻗﺒﺘﯽ

ﺟﻤﻌﻪ ۵ اردﯾﺒﻬﺸﺖ: ﻧﻬﺎدﻫﺎ و ﭘﺎﯾﮕﺎه ﻫﺎی ﻣﺮدﻣﯽ، ﮐﺎﻧﻮن ﺧﻮدﻣﺮاﻗﺒﺘﯽ

ﺷﻨﺒﻪ ۶ اردﯾﺒﻬﺸﺖ: ﺗﯿﻢ ﺳﻼﻣﺖ، ﻣﺮﺑﯿﺎن ﺧﻮدﻣﺮاﻗﺒﺘﯽ

ﯾﮏ ﺷﻨﺒﻪ ۷ اردﯾﺒﻬﺸﺖ: ﺳﯿﺎﺳﺘﮕﺬاران و ﻣﺪﯾﺮان اﺟﺮاﯾﯽ، ﺣﺎﻣﯿﺎن ﺧﻮدﻣﺮاﻗﺒﺘﯽ

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز