خبرگزاری کار ایران

معاون مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت نفت خبر داد:

سرعت بخشی به عملیات اجرایی ساخت و توسعه منطقه ویژه اقتصادی لاوان

کد خبر : ۱۵۸۷۴۸

معاون مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به واگذاری مسئولیت احداثزیر ساخت ها و مدیریت راهبری منطقه ویژه اقتصادی لاوان به شرکت نفت از بهمن ماه سال گذشته، از سرعت بخشی به عملیات اجرایی ساخت و توسعه این منطقه خبر داد.

معاون مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران از وجود پتانسیل بالقوه در جزیره لاوان برای تبدیل این جزیره به یک هاب بزرگ انرژی خبر داد و اعلام کرد: با توجه به وجود ذخایر گاز طبیعی در بخش خشکی و دریا و همچنین در مدار تولید قرارداشتن میادین نفتی این جزیره، ظرفیت های بالایی برای توسعه بخش‌های پایین دستی و میان دستی صنعت نفت از جمله احداثواحدهای پتروشیمی، کارخانجات LNG و NGL، پایانه‌ها، اسکله‌های صادراتی و تبدیل شدن به یک هاب بزرگ انرژی وجود دارد.

به گزارش " ایلنا " مشتاق علی گوهریبا بیان اینکه از بهمن ماه ۱۳۹۲ با تصویب هیئت دولت، مسئولیت احداثزیرساخت ها و مدیریت راهبری منطقه ویژه اقتصادی لاوان به شرکت ملی نفت ایران واگذار شده است، افزود: هم اکنون شرکت نفت در حال انجام مطالعات مقدماتی و مفهومی برای طراحی و احداثزیر ساخت ‌های منطقه ویژه لاوان است.

وی افزود: در صورت تصویب هیئت مدیره این شرکت، عملیات اجرایی ساخت و توسعه منطقه ویژه اقتصادی لاوان سال آینده پیگیری خواهد شد.

به گفته گوهری، هم اکنون مناطق ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه، ماهشهر و کنگان در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از سوی وزرات نفت در حال بهره‌برداری است و زیر ساخت‌های لازم از جمله اسکله، بندر، فرودگاه، بیمارستان، مهمانسرا، آب و برق، مخابرات و بزرگراه در آن ها ایجاد شده است.

منطقه نفتی لاوان واقع در خلیج فارس، بخشی از تولید نفت خام میادین دریایی فلات قاره ایران را بر عهده دارد و درحال حاضر از میادین نفتی دریایی اقماری این جزیره(سلمان، بلال، رسالت، رشادت) با میانگین تولید روزانه ٧۵٠٠٠ بشکه نفت خام و ١۴۴ میلیون فوت مکعب گاز شیرین و ترش غنی، بهره برداری می شود.

گفتنی است مناطق آزاد اقتصادی افزون بر در اختیار نهادن تسهیلات ویژه برای سرمایه گذاران، فضای مناسبی برای سرمایه‌گذاری بخش‌های صنایع پایین دستی صنعت نفت فراهم آورده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز