خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان خبر داد؛

اختصاص ۱۷ هزار فقره تسهیلات ساخت مسکن روستایی به خوزستان در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۴۱۴

تلاش جهت اتمام واحد‌های نیمه تمام در بندر امام و مسجدسلیمان

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان از اختصاص ۱۷ هزار فقره تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی ساخت مسکن روستایی با سود ۵ درصد به خوزستان در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، روح‌الله عمادی امروز دوشنبه ۲۷ فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش‌ها برای استفاده بیشتر از حساب ۱۰۰ بنیاد مسکن، انجمن خیرین مسکن‌ساز و تشکل‌ها برای ساخت مسکن مستحقان، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ جهشی در کمک خیرین به حساب ۱۰۰ انجام و بنیاد مسکن نیز معادل کمک خیرین به آن اضافه و مبلغی حدود ۲۵۰ میلیارد ریال از این محل برای تکمیل و بازسازی مسکن مستحقان جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به برنامه پنج ساله ششم توسعه برای تعیین طرح‌ هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار، افزود: حدود دو هزار و ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در خوزستان وجود دارد که طرح هادی و محدوده آن‌ها مشخص شده و علاوه بر آن حدود ۸۰۰ روستای زیر ۲۰ خانوار در استان به این طرح اضافه و تعیین طرح شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: طرح هادی تاکنون در دو هزار روستا اجرا شده که ۸۶۰ روستای آن در سال ۱۴۰۲ به سرانجام رسید و در این مورد خوزستان از لحاظ تعدادی و ریالی مقام اول کشور را به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: سهم خوزستان از قیر برای آسفالت معابر روستایی در سال گذشته یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بود که با همکاری بین بخشی به دو هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال رسید و ماحصل آن پنج میلیون متر مربع آسفالت شد.

عمادی اضافه کرد: تاکنون برای ۲۰۰ هزار مسکن بدون سند در خوزستان سند صادر شد که سهم سال گذشته هفت هزار و ۶۰۰ واحد بود و برنامه داریم در سال جاری ۱۰ هزار خانه را سنددار کنیم.

وی از اجرای طرح گردشگری در ۶ روستا خبرداد و گفت: در سال جاری نیز هفت روستای دیگر به آن اضافه می‌شود. در این طرح ضمن جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهرها به اقتصاد روستاها کمک می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان عنوان کرد: در طرح منظومه روستایی نیز نقاط قوت روستاها طی مطالعاتی شناسایی شده و بر اساس آن افراد مستعد و متقاضی انتخاب و ضمن برگزاری دوره آموزشی، رصد و تعیین بازار هدف برای محصولات، تسهیلات نیز به آن‌ها تعلق می‌گیرد که تاکنون مطالعات ۱۳۸ روستا در خوزستان انجام شده و به زودی در برخی روستا‌ها به مرحله اجرا خواهد رسید.

وی افزود: تسهیلات ساخت مسکن روستایی در سال جاری به لحاظ تعدادی ۳۰۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشت به این صورت که در سال گذشته پنج هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات و در سال جاری سهم خوزستان ۱۷ هزار فقره تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی با سود پنج درصد و سه سال تنفس پرداخت اقساط است.

عمادی اضافه کرد: در بندر امام خمینی (ره) نیز پنج هزار واحد حاشیه نشین شناسایی و سه هزار واحد آن به مرحله اجرا و یکهزار و ۵۰۰ واحد آن به مرحله گچ و خاک رسیده است.

وی گفت: با پرداخت تسهیلات تکمیلی در سال ۱۴۰۳ امید است؛ دو تا سه هزار واحد نیمه کاره در بندر امام خمینی (ره) و شهرک امام رضا (ع) مسجدسلیمان به اتمام برسد.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با بیان اینکه در طرح ملی نهضت مسکن ۱۴ هزار واحد در حال ساخت است، ادامه داد: زمین برای ۱۷ هزار و ۲۰۰ واحد و متقاضی تامین شده و زمین برای دو هزار و ۹۰۰ واحد کسری داریم.

وی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: به همین دلیل در شهرهایی که با کمبود زمین مواجه هستیم بنا شد از روستاهای اطراف شهر که در حال رشد و الحاق به شهر هستند زمین تامین و تحویل متقاضی شود که از این محل سهم خوزستان ۲۰ هزار واحد در سال ۱۴۰۲ بود که ۴۰ هزار واحد تامین زمین کردیم و زمین سه هزار و ۵۰۰ واحد آماده تحویل به متقاضیان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز