خبرگزاری کار ایران

نبی‌الله باقری‌ها:

اُفت فوتبال خوزستان، لطمه به فوتبال ملی می‌زند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۰۷۷

باندبازی، بلای جان فوتبال شده است

بازیکن اسبق تیم‌های پرسپولیس تهران و صنعت نفت آبادان از جایگاه نمایندگان فوتبال خوزستان در لیگ‌های مختلف، برای فوتبال ملی ابراز نگرانی کرد.

نبی‌الله باقری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: من در اکثر تیم‌های مطرح کشور از جمله صنعت نفت آبادان بازی کرده‌ام و به جرأت می‌گویم که در هیچ کجای کشور به اندازه خوزستان نه استعداد فوتبالی داریم و نه انگیزه. پس نمی‌توان اُفت فوتبال این خطه را ناشی از ضعف عملکرد مدیریت‌های غیر فوتبالی ندانست.

باقری‌ها ادامه داد: اینکه سه نماینده این استان در انتهای جدول لیگ برتر قرار دارند، هیچ زمانی سابقه نداشته و برای اهل فن، توجیه‌پذیر نیست. این فاجعه فقط می‌تواند ریشه‌ی مدیریتی داشته باشد که متاسفانه عواقب آن دامن فوتبال ملی ما را هم خواهد گرفت. زیرا کارنامه تیم ملی نشان می‌دهد که هرگاه ستاره‌های خوزستانی در این تیم بوده‌اند، ما در آسیا حرف اول را زده‌ایم.

این کارشناس و مربی فوتبال در پاسخ به این پرسش که برخی‌ها می‌گویند در فوتبال حرفه‌ای بحث بومی و غیر بومی مطرح نیست، گفت: این درست است ولی شما بگویید کدام بازیکنان غیر بومی در خوزستان یک سروگردن از بازیکنان خوزستانی بالاتر هستند؟ کدام یک از مربی‌ها و مدیران غیر بومی که در تیم‌های خوزستانی به کار گرفته شده‌اند، از مربیان و مدیران خوزستانی باسابقه‌تر هستند؟ ما بحث بومی و غیر بومی نداریم، بحث توانمند و ناتوان را مطرح می‌کنیم. همین فولاد خوزستان را نگاه کنید، یک مربی از بیرون آوردند، تیم را چنان بست که نه در دوره خودش توانست نتیجه بگیرد و نه مربیان دیگر توانستند این تیم را از بحران خارج کنند. در تمام دنیا تیم‌های فوتبالی برای لذت بردن و ایجاد هیجان میان هوادارانشان تلاش می‌کنند ولی بیش از دو سه فصل است که در ورزشگاه خانگی فولاد فقط شاهد تشنج و نارضایتی به حق تماشاگران هستیم و متاسفانه این روند اشتباه کماکان ادامه دارد.

مدافع پیشین صنعت نفت آبادان گفت: متاسفانه چرخه‌ی مطرح نمودن و بکارگیری مربیان در ایران، چرخه‌ای مسموم است که نه تنها به تیم‌های خوزستانی، بلکه به سایر تیم‌ها نیز لطمه وارد کرده است، این سیستم بیمار اجازه حضور مربیان خارج از باند خود را به تیم‌ها نمی‌دهد. در همین خوزستان یکی از مدیران بگوید چرا یک مربی کاربلد و دارای سبک مثل داریوش یزدی باید خانه‌نشین باشد و کسانی که فقط زمانی بازیکنان بزرگی بودند ولی در مربیگری حرفی برای گفتن ندارند، بکار گرفته می‌شوند؟

باقری‌ها در پایان، گفت: بکارگیری مربیان فارغ از موضوع بومی بودن یا نبودن، صرفا باید بر مبنای شایستگی و دادن فرصت به مربیان جوان دارای دانش روز و با برنامه باشد تا شاهد شکوفایی و پویایی لیگ‌های رده‌های مختلف در کشور باشیم.

انتهای پیام/
سالار قاسمپور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز