خبرگزاری کار ایران

در راستای احترام به طبیعت؛

محوطه طبیعی سه بلوطک شهرستان دزپارت پاکسازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۵۵۳

دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خوزستان از پاکسازی یک محوطه طبیعی دیگر در راستای احترام به طبیعت در منطقه شمال خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، هژیر کیانی با اعلام این خبر گفت: به همت دوستداران طبیعت و محیط زیست شهرستان دزپارت و اعضای انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خوزستان، محوطه طبیعی سه ببوطک شهرستان دزپارت در راستای پویش تشویق به احترام به طبیعت پاکسازی شد. 

او ضمن تقدیر از همکاری شهرداری دهدز در راستای جمع آوری زباله های رها شده در طبیعت، تصریح کرد:با توجه به حجم عظیم زباله های رهاشده در ایام بازدید گردشگران، نیاز است تا کارگروهی ویژه برای ساماندهی وضعیت پسماند، فرهنگ سازی و آموزش پیش و در حین ورود به شهرستان تشکیل گردد.

هژیر کیانی با اشاره به این موضوع که این برنامه به شکل خودجوش انجام گرفته تا در راستای فرهنگ سازی گام های موثرتری برداشته شود، افزود: ساماندهی محل دپوی پسماندها در شهرستان دزپارت با توجه به پراکنش روستاهای گردشگر پذیر، دفن اصولی این زباله ها از سوی فرمانداری و بخشداری ها یک ضرورت انکار ناپذیر است و باید به جد مورد پیگیری مستمر قرار بگیرد. 

کیانی گفت:  این حرکت های خودجوش مردمی نشان می دهد مردم نسبت  به دارایی های طبیعی و جاذبه های گردشگری خود حساس هستند و ایجاد زمینه آموزش های  تخصصی و همگانی در این خصوص می تواند در پیشگیری از تخریب ظرفیت های گردشگری مثمر ثمر واقع شود.

این فعال مدنی تصریح کرد:  محور اصلی توسعه پایدار شهرستان دزپارت، گردشگری به ویژه گردشگری طبیعی و فرهنگی است، لذا  برای حفظ محیط زیست و طبیعت بکر و شکننده شهرستان به برنامه ریزی منسجم با مشارکت همه ذینفعان نیاز است و استقلال فوری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیش نیاز همه این هدف گذاری ها می باشد.

دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خوزستان گفت: این فعالان محیط زیستی و دوستدار طبیعت از سوی انجمن به عنوان قهرمانان این ماه در شهرستان دزپارت حائز دریافت لوح تقدیر هستند و بزودی از آنان با اهداء لوح تقدیر تجلیل به عمل خواهد آمد.

محوطه طبیعی سه بلوطک شهرستان دزپارت پاکسازی شد

انتهای پیام/
بهنام رضایی مالمیر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز