خبرگزاری کار ایران

یادداشتی از رسول عیودی؛

از بهارِ استقلال خوزستان تا خزانِ فولاد و صنعت نفت

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۶۵۳

لزوم تشکیل کارگروه فنی از نخبگان فوتبال خوزستان.

رسول عیودی (کارشناس و تحلیل گر فوتبال خوزستان) در یادداشتی به آخرین وضعیت سه نماینده فوتبال استان در لیگ برتر فوتبال کشور پرداخته است.

بررسی اجمالی و گذرای عملکرد تیم‌های خوزستانی در نیم‌فصل دوم لیگ برتر کشور، نشان از پیشرفت و حرکت روبه جلوی استقلال خوزستان و پسرفت و حرکت نا امید کننده فولاد و صنعت نفت دارد.

آبی‌های خوزستانی در نیم فصل اول علیرغم انجام بازی‌های زیبا و با طراوت و اجرای تاکتیک‌های تیمی متنوع به دلیل مشکلات بدنی و اشتباهات فردی نتوانسته بودند نتایج مطلوب را کسب کنند. لذا در نیم فصل دوم با حفظ کادر فنی خود با هدایت سید سیروس پورموسوی و تقویت تیم در فازهای بدنی، دفاعی، خط میانی و خط حمله، نیم فصل دوم را با شور، نشاط و انگیزه بالاتری شروع کردند و علاوه بر اجرای تاکتیک‌های متنوع، نتایج مطلوب را نیز کسب کرده و کم کم خود را از منطقه خطر و سقوط رها ساخته و با ادامه این روند شاهد حرکت رو به جلو و کسب جایگاه بهتر این تیم در جدول رده‌بندی لیگ خواهیم بود که جا دارد از مدیریت این باشگاه جهت حفظ ثبات تیمی و تقویت تیم تشکر و قدردانی کرد.

اما فولاد خوزستان این باشگاه متمول که با صرف هزینه‌های هنگفت، ردایی نازیبا و مندرس به تن کرده، نیم فصل اول را کابوس‌وار شروع کرد و از ابتدا در بحران غوطه‌ور شد.

این تیم در مدیریت پیشین خود با تغییر کادر فنی و جذب مارتینز تا حدودی توانسته بود به اوضاع خود سر و سامان دهد و با کسب امتیازهای ممکن، خود را از منطقه خطر جدا سازد، به ناگهان دست به تغییرات عجیب زد.

مدیریت جدید تیم به یکباره چند روز مانده به آغاز نیم فصل دوم اقدام به اخراج این مربی نمود و به مذاکره با گزینه‌های جدید پرداخت که در نهایت با هیچ‌کدام به دلایل مختلف به توافق نرسید و عاقبت تصمیم به ادامه فصل با کادر فنی بومی با هدایت احمد آل نعمه گرفته شد که البته مقرر بود کمک‌هایی با رزومه قوی و با دانش در کنار این مربی جذب گردد که این امر نیز میسر نگردید و به حضور حسین کعبی و میثم سلیمانی در کادر این تیم منتهی شد.

فولاد در دو بازی اخیر خود مقابل پرسپولیس و سپاهان با دریافت هفت گل عملکرد بسیار ضعیفی در فاز دفاعی از خود بجا گذاشت. باید به این نکته اشاره کرد که دریافت گل‌های فراوان و فشار وارده زیاد بر خط دفاعی نشان از ضعف در ساختار تیمی و خطوط جلو نیز دارد و ساختار تیمی در ایجاد تراکم و انجام پرس در مناطق مختلف زمین نامطلوب می باشد، ضمن اینکه از دست دادن نتایج در نیمه دوم نشان از عدم آنالیز مناسب در جریان مسابقه و عدم وجود برنامه مناسب برای مقابله با تاکتیک‌های تیمی حریفان دارد.

صنعت نفت نیز، تیمی که در خون مردم آبادان جریان دارد هم اینروزها حال و روز خوشی ندارد و در باتلاق بی تدبیری، سوءمدیریت و دخالت‌های نابجای اطرافیان تیم غوطه‌ور شده و برای نجات خود از سقوط، در حال دست و پا زدن است و باید دید در روزهای آتی چه تاکتیک و تدبیری از سوی کادر فنی این تیم برای کسب نتایج بهتر و خروج از بحران اتخاذ می‌گردد.

آنچه مشخص است، ضعف مدیریتی از پیش از آغاز لیگ به خصوص در صنعت نفت و فولاد حکایت دارد که امیدواریم شاهد تغییر رویکرد مدیریتی در این تیم‌ها و نجات فوتبال خوزستان از خطر سقوط و نابودی باشیم.

برای رسیدن به این هدف، پیشنهاد می‌شود توسط مدیریت‌های ارشد استان، از میان انبوه کارشناسان و نخبگان فوتبال استان کارگروهی تخصصی برای نظارت بر تصمیمات گرفته شده که اکثراً منشأ این تصمیمات خارج از استان و توسط افراد غیر فوتبالی گرفته می‌شود، تشکیل گردد تا به واسطه‌ی حضور و تاثیرگذاری افکار عمومی، اجازه دخالت‌های منفعت‌طلبانه به فرصت‌طلبان داده نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز