خبرگزاری کار ایران

رکورد تولید شیر گاو در خوزستان شکسته شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۵۹۲

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خوزستان، گفت: رکورد بی سابقه تولید شیر گاو در استان ثبت شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، عبدالامیر نیرومند امروز در تشریح این خبر، افزود: بر اساس انجام رکوردگیری، ثبت مشخصات و بررسی‌های صورت گرفته از گاوداری شیری ۵۰۰ راسی در شهرستان بهبهان، رکورد میانگین تولید ۴۰ کیلوگرم شیر با چربی بالای ۳.۵ درصد ثبت شد که این میزان در بین گاوداری‌های صنعتی استان یک رکورد بسیار خوب و کم سابقه محسوب می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: با توجه به اهمیت شیر و نقش آن در تأمین سلامت افراد جامعه، این معاونت ضمن ارائه مشاوره در زمینه برنامه‌های اصلاح نژادی و تغذیه دام، سعی در افزایش کیفیت تولید شیر استان دارد.

وی تصریح کرد: تلفیق تخصص، تعهد و تلاش همچنین اخذ مشاوره از کارشناسان دامپروری، انجام کارهای اصلاح نژادی، انجام رکودگیری و ثبت مشخصات و داشتن مدیریت قوی در پرورش و نگهداری گاوها باعث افزایش تولید شیر در این واحد ۵۰۰ راسی و ثبت این رکورد شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: شیر به دلیل دارا بودن چربی، پروتئین مواد معدنی و انواع ویتامین‌ها از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار و افزایش تولید آن در استان از اهداف مهم این معاونت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز