خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خوزستان گزارش می‌دهد؛

برگزاری همایش تبیین ابعاد زراعت چوب در ایذه

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۲۹۳

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان در همایش تبیین ابعاد زراعت چوب از اهمیت این موضوع سخن گفت و بر مشارکت بیشتر مردم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سید جمال موسویان امروز و در این همایش ضمن تشریح ابعاد مختلف این طرح، دستاوردها و چشم‌اندازهای آن برای استان و شهرستان ایذه، از دهیاران خواست پیشگام این طرح باشند و به دعوت مردم برای مشارکت در این طرح بپردازند.

موسویان که در جمع دهیاران سخن می گفت، افزود: مطالعات لازم با رعایت ابعاد فنی طرح انجام شده و تمامی سازو کارهای نرم افزاری و سخت افزاری برای این طرح اقتصادی و محیط زیستی هم اکنون مهیا است.

وی ادامه داد: علاوه بر تهیه نهال رایگان که همه  خانواده ها نیز می توانند در تولید و فروش نهال اقدام و مشارکت کنند، بسته های حمایتی ویژه ای از جمله بیمه خانوارهای مشارکت کننده و پیش پرداخت های لازم طی قراردادی برای تامین معیشت در طول اجرای طرح  دیده شده و بزودی نرم افزاری برای ثبت نام متقاضیان در اختیار قرار می گیرد.

او با اشاره به این موضوع که بخش مهمی از پیگیری‌های اداری که نیاز به حضور متقاضی دارد حذف شده و راستی آزمایی و صدور مجوزات صرفا از طریق این نرم افزار و به شکل غیر حضوری انجام خواهد شد، تاکید کرد: خرید تضمینی چوب در این طرح و نیز سایر فرآورده‌های مورد استفاده در تولید داروهای گیاهی و بهداشتی انجام خواهد شد و متقاضیان نگران بازاریابی محصولات در این طرح نباشند، چرا که تمامی زیرساخت‌های فرآوری و تبدیل محصولات در قالب کارخانه ها در استان ایجاد شده است.

موسویان گفت: این طرح صرفا یک طرح اقتصادی نیست و ما با نگاه به حفظ جنگل های موجود به ویژه درختان بلوط برای پایداری سرزمینی آن را اجرا می کنیم و در واقع یک تنفس پایدار برای حفظ و احیاء جنگل ها خواهد بود.

در ادامه این مراسم همیاران طبیعت مدرسه فرهنگیان ۱ به اجرای سرودی زیبا در پاسداشت منابع طبیعی و محیط زیست پرداختند که با استقبال گرم مردم و مسئولین مواجه شد. 

یکی از این دانش آموزان به ایلنا گفت:  تمامی ۴۸۰ نفر دانش آموزان این مدرسه با پشتیبانی اداره  منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایذه و انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خوزستان اقدام به کاشت بذر بلوط و بادام کرده و در قالب طرح همیار طبیعت ثبت نام نموده اند.

او افزود: دوستان دیگر ما در مدرسه سبحان نیز با جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ نفر در این طرح مشارکت نموده و برنامه های کاشت بذر بلوط و بادام را با مشارکت خود و والدین ادامه داده اند که این اقدام در راستای منافع مشترک ملی و میهنی برای ما دانش آموزان بسیار اهمیت دارد. 

برگزاری همایش تبیین ابعاد زراعت چوب در ایذه

برگزاری همایش تبیین ابعاد زراعت چوب در ایذه

برگزاری همایش تبیین ابعاد زراعت چوب در ایذه

انتهای پیام/
بهنام رضایی مالمیر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز