خبرگزاری کار ایران

توقیف و معدوم سازی ۲۰۰ کیلوگرم ماهی در اندیکا

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۶۴۰

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اندیکا، گفت: بیش از ۲۰۰ کیلوگرم ماهی فاقد هویت بهداشتی و قرنطینه‌اِی دامپزشکی در شهرستان اندیکا توقیف و معدوم شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، رضا سلطانی افزود: طی گزارش مردمی مبنی بر اینکه فردی تلفات ماهیان مزارع پرورش ماهی را جمع‌آوری و در سطح بازار دیگر شهرستان‌ها به فروش می‌رساند، با هماهنگی صورت گرفته با یگان انتظامی شهرستان، خودروی فرد متخلف با ۲۰۰ کیلوگرم ماهی توقیف و ضبط شد.

وی گفت: طی بازدید و بازرسی صورت گرفته توسط کارشناسان دامپزشکی از محموله ضبط شده، با توجه به علائم اتلاف ماهی قبل از صید و تغییرات شدید ارگانولپتکی، غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده شد که با دستور مقام قضایی مراحل معدوم سازی و دفن بهداشتی با همکاری نیروی انتظامی انجام شد.

سلطانی اذعان داشت: تشدید نظارت‌های بهداشتی از مزارع پرورش ماهیان سردآبی در دستور کار این اداره است و به محض مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی از سوی پرورش دهندگان ماهیان (رها سازی یا فروش تلفات) نسبت به معرفی فرد خاطی به مراجع قضایی اقدام تحت عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه اقدام می شود.

وی در پایان از شهروندان درخواست نمود، هرگونه فعالیت غیرمجاز و غیر بهداشتی در زمینه عرضه فرآورده های خام دامی را جهت پیگیری قانونی از طریق شماره تماس ۴۳۲۸۳۴۶۷ به اداره دامپزشکی شهرستان گزارش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز