خبرگزاری کار ایران

امروز انجام شد؛

تجمع کارکنان شرکت گروه ملی فولاد ایران برای اجرای طرح طبقه بندی مشاغل

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۲۱۵

کارکنان شرکت گروه ملی فولاد ایران در تجمع اعتراضی خواستار اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل شدند.

به گزارش ایلنا از خوزستان، امروز یکشنبه ۲۱ آبان‌ماه کارکنان شرکت گروه ملی فولاد ایران برای پیگیری مطالبات خود در این شرکت و مقابل دفتر مدیریت تجمع اعتراضی کردند.

به گفته این کارگران مهم‌ترین خواسته آن‌ها اجرای کامل طرح طبقه‌بندی مشاغل است که طی سال‌های گذشته به اجرا درنیامده است و در حال حاضر هیچ بهانه‌ای برای اجرایی شدن آن نیست.

آن‌ها می‌گویند: نماینده کارکنان نیز مشخص شده و  شرکت طبق قانون کار باید نسبت به اجرای این طرح از طریق پیمانکار اقدام کند چرا که کارگران گروه ملی در مقایسه با دیگر شرکت‌های فولادی به عنوان واحد‌های تولیدی از حقوق بسیار کمتری برخوردارند.

طبق گفته کارگران برخی با سابقه کار بالا، هنوز نصف حقوق دیگر کارکنان شرکت‌های فولادی در استان حقوق دریافت می‌کنند و از لحاظ معیشتی آن‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

تبدیل وضعیت کارکنان شرکت شفق از شرکت‌های گروه ملی نیز از دیگر مطالبات آن‌ها است چرا که طبق ادعای آن‌ها میزان دستمزدشان از دیگر کارگران نیز پایین‌تر است.

این کارگران با تاکید بر اینکه تجمع و اعتراض آن‌ها مسالمت آمیز و طبق حق قانونی آن‌ها است، می‌افزایند: با وجود تجمعات تولید هنوز ادامه دارد و کارکنان آن را متوقف نخواهند کرد و این نوع تجمعات تنها برای پیگیری مطالبات صنفی است.

آن‌ها خواستار عمل کردن مدیران این شرکت به وعده‌های خود هستند و توجه مدیران بانک ملی به خواسته‌های آن‌ها را ضروری دانستند.

گفتنی است؛ اعتراض کارکنان از چند روز گذشته با دست کشیدن از خوردن غذا در شرکت آغاز و از روز گذشته وارد فاز تجمعات شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز