خبرگزاری کار ایران

پس از ۱۰ سال تلاش؛

یک محکوم به اعدام در اهواز بخشیده شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۹۷۵

رئیس کل دادگستری خوزستان از بازگشت به زندگی یک محکوم به قصاص در اهواز پس از ۱۰ سال تلاش اعضای شورای حل اختلاف خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، علی دهقانی گفت: پس از طی مراحل قانونی، یک محکوم به قصاص پس از ۱۰ سال با ابراز پشیمانی از بزه خود، درخواست عفو و بخشش از سوی اولیای دم و کوشش اعضای شعب شورای حل اختلاف ویژه عشایر، صلح یاران و سران عشایر به زندگی بازگشت.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دستگاه قضایی حل و فصل اختلافات مردم بصورت مسالمت آمیز و همچنین ایجاد آرامش و امنیت پایدار در جامعه با گسترش صلح و سازش است، اظهار کرد: این پرونده جهت رفع خصومت و ایجاد مصالحه بین طایفه‌های درگیر، به شورای حل اختلاف ویژه عشایر ارجاع شد.

وی افزود: اعضای این شورا با ورود به این پرونده و طی برگزاری چندین جلسه با بزرگان این طوایف و گفت‌وگو با اولیای دم، زمینه را برای حل و فصل موضوع را فراهم کرد.

دهقانی در ادامه گفت: خوشبختانه به مدد الهی و اقدامات جهادی اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر و صلح یاران در نشستی که با حضور معتمدین، بزرگان و ریش سفیدان، اولیای دم به حرمت امام حسین (ع) از قصاص صرف نظر کردند.

رئیس دادگستری خوزستان ضمن تشکر و تقدیر از اولیای دم در گذشت از حق مسلم خود و همچنین کسانی که در ایجاد این صلح و سازش نقش بسزایی ایفاد کردند، بر گسترش و اشاعه فرهنگ خیرخواهانه و خدا پسندانه صلح و سازش در جامعه تاکید کرد و گفت: یکی از راهکار‌های مناسب و اثرگذار ایجاد امنیت و آرامش در جامعه استفاده از ظرفیت‌های موجود در گسترش فرهنگ بخشش و گذشت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز