خبرگزاری کار ایران

در یک‌سال گذشته اتفاق افتاد؛

صدور بیش از ۱۶۰۰ مورد پابند الکترونیک در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۴۰۶

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در راستای ماده ۶۲ قانون مجازات اسلامی، مجهزترین مرکز نظام نیمه آزادی کشور آبان‌ماه سال گذشته در استان خوزستان راه‌اندازی شد که از آن تاریخ تاکنون، ۱۶۸۱ نفر از واجدین شرایط از این شیوه نظارت الکترونیکی قانونی بهره‌مند شدند.

به گزارش ایلنا از خوزستان، علی دهقانی در دومین همایش تبیین و معرفی زندان مجازی پابندهای الکترونیک که در محل اداره کل زندان‌های استان برگزار شد، گفت: در یک دهه اخیر موضوع اصلاح مجازات‌ها و شیوه‌های اجرای آن توسط قانونگذار پیش‌بینی شده و دستگاه قضایی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی جایگزین حبس و همچنین روش‌های جدید اجرای کیفر حبس از جمله کنترل و نظارت الکترونیکی محکومین حبس در بیرون زندان و استفاده از نظام نیمه آزادی از طریق سازمان زندان‌ها در سراسر کشور نسبت به باز اجتماعی نمودن زندانیان، اصلاح آنان و کاهش جمعیت زندان‌ها اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: بخشی از شرایط بهرمندی از این ظرفیت قانونی به شخصیت محکوم به حبس و نوع جرم ارتکابی وی و بخش دیگر به وضعییت عمومی و سوابق محکوم بر می‌گردد و تشخیص آن با قضات رسیدگی کننده است.

دهقانی گفت: اصلِ فردی کردن اجرای مجازات، توجه به خانواده زندانیان، کاهش جمعیت کیفری و ارتقای سطح کیفی و اصلاحی زندان‌ها در بازپروری محکومان، از عوامل تاثیرگذار در انتخاب نظام نیمه‌آزادی و استفاده از پابند الکترونیک برای محکومان است.

وی افزود: طبق قانون، افرادی از این ارفاقات بهره‌مند می‌شوند که وجودشان در جامعه خطری ایجاد نمی‌کند و حضورشان در جامعه به‌واسطه بودن در کنار خانواده و در محل اشتغال، می‌تواند موثرتر از ماندن در زندان باشد و همچنین آن‌ها را از آسیب‌های اجتماعی ناشی از حبس مصون نگه می دارد.

رئیس کل دادگستری خوزستان از قضاتی که شرایط بهره‌مندی محکوم از پابند الکترونیک را در آرای خود لحاظ می‌کنند و سایر افرادی که در تحقق نظام نیمه‌آزادی مشارکت دارند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز